TV3 lidera el maig, amb bons resultats del SX3

TV3 és líder amb contundència del maig, amb una quota del 13,9%. També lidera la franja del day time, i del prime time amb contundència. Rècord de temporada d"Eufòria" i bons resultats del "30 minuts", "La casa dels somnis", "La gran pel·lícula" i el "Planta baixa". I bona audiència del "Gol a gol", amb l'entrevista a l'entrenador del Barça. També destaquen els especials del dia de les eleccions municipals i el debat electoral.

Esport3 registra el millor mes de maig des del 2016 i el SX3 fa la millor quota en target nens des del maig del 2018.I, pel que fa a audiències digitals, aquest mes s'ha fet el rècord de vídeo a la TV connectada, la millor dada de reproduccions a la carta d'un mes de maig i "Eufòria" i "Com si fos ahir" han estat els programes més vistos a la carta.

TV3 ha tornat a acabar el mes líder d'audiència, segons dades de Kantar*. Aquest maig, TV3 ha aconseguit una quota del 13,9%. A més, manté una àmplia distància amb la segona classificada, Antena3, a 4,8 punts. I ha superat per 5,6 punts la tercera, La1.

TV3 lidera la franja del day time, amb un 13,9%, a 4,5 punts de la segona, Antena3. I lidera la franja del prime time de manera contundent, amb una quota del 16,4%, i supera per 7,6 punts la segona classificada, Antena3.

TV3 ha liderat l'audiència 30 dies dels 31 del mes de maig i el rànquing dels programes més vistos del dia en 29 ocasions, i sempre ho ha fet amb un telenotícies, excepte el dia de les eleccions municipals que ho va fer el programa "E23: els resultats".

També és la cadena generalista més ben valorada al maig al panel de GfK**, amb un 8.3.

Destacades audiències del SX3 i Esport3

El SX3 fa la millor quota en target nens des del maig del 2018, amb un 7,5%. I durant el mes, 1.179.000 persones hi han connectat.

Esport3, amb un 1% de quota, fa el millor mes de maig des del 2016. A més, 1.990.000 espectadors han connectat amb el canal esportiu aquest maig.

I aquest mes l'"Onze" del dia 17, amb un 9,1% de quota i 127.000 espectadors, fa el rècord històric.

Bons resultats dels informatius, líders en totes les edicions

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 28 ocasions: 19 el "TN vespre",  4 el "TN cap de setmana vespre", 4 el "TN migdia" i 1 el "TN cap de setmana migdia".

Setze dels vint programes més vistos del rànquing del mes són de TV3. El "TN vespre" del 8 de maig va ser el quart, amb una quota del 31,3% i 643.000 espectadors; el "TN cap de setmana vespre" del 7 de maig és el cinquè, amb 596.000 espectadors i un 27% de quota; el sisè lloc és per al "TN migdia" del dia 22, amb 526.000 espectadors i un 31,7% de quota; l'edició del migdia de l'informatiu del cap de setmana del 21 de maig, va ser novè, amb una quota del 27,2% i 417.000 espectadors.

I, pel que fa al "TN comarques", el del dia 22 va ser el quinzè programa més vist del mes, amb una quota del 27% i 361.000 espectadors, i es va situar com el tercer més vist de la temporada.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8.4, segons el panel de GfK. I el "Més 3/24" és el segon programa amb més bona valoració: un 8.7.

Aquest maig destaquen els programes tant del day time com del prime time i els especials del dia de les eleccions

Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.

El tercer programa més vist del mes de maig ha estat "E23: resultats", del dia 28, amb una quota del 29,4% i 662.000 espectadors. De fet el dia de les eleccions municipals TV3 i el 3/24 van tenir una audiència acumulada de 2.441.000 espectadors i TV3 va liderar amb un 15,7%, el doble que la cadena que va ocupar el segon lloc. També en el rànquing dels més vistos del mes apareixen "E23: les reaccions", amb 387.000 espectadors i un 23,8% de quota; "E23: el sondeig", amb una quota del 21,3% i 351.000 espectadors; "E23: la participació", amb 246.000 espectadors i un 18,1% de quota i el debat electoral del 23 de maig, amb una quota del 12,1% i 214.000 espectadors.

El "Polònia" del dia 18, ocupa el vuitè lloc, amb 451.000 espectadors i un 21,1% de quota, i té una valoració qualitativa del 8.4. La gala d'"Eufòria" del dia 26, es desena del mes, amb una quota del 23,8% i 399.000 espectadors, i fa el rècord de la temporada i la segona edició més vista de les dues temporades. I té una valoració al GfK de 8.2.

El "Cuines" del dia 5, en què van preparar un pastís de plàtan al rom, va ocupar el tretzè lloc, amb una quota del 30,2% i 384.000 espectadors. El va seguir el "Gol a gol: Xavi Hernández" , del dia 30 de maig, en què Jordi Grau va conversar amb l'entrenador blaugrana, el van veure 365.000 espectadors, va fer una quota del 16,7% i una audiència acumulada de 587.000 espectadors. I va fer molt bon resultat el "Gol a gol" del dia 14 de maig, en què el Barça es va proclamar campió, amb una quota del 15,8% i 185.000 espectadors.

Aquest maig també han destacat el "30 minuts", del dia 7, amb el reportatge "Europa, a un cop de tren?", que va fer el sisè més vist de la temporada, amb una quota del 16,5% i 359.000 espectadors. I té una valoració qualitativa del 8.5. "La casa dels somnis" es va estrenar el dia 1 de maig, amb 346.000 espectadors i una quota del 15,3% i la mitjana mensual és d'un 11,4% i 213.000 espectadors i la valoren amb un 8. "La gran pel·lícula", del dia 24 de maig, en què es va emetre "El bon patró", va fer el segon millor resultat de la temporada, amb un 19,5% de quota i 319.000 espectadors.

Altres programes que han fet bons resultats han estat el capítol de "Com si fos ahir" del dia 5 d'abril, amb 288.000 espectadors i un 23,1% de quota; el "Sense ficció", del 16, que va emetre el documental "En nom de Gerry Conlon", amb 280.000 espectadors, una quota del 14,6% i una valoració segons el GfK de 8.5; l'"Atrapa'm si pots", que presenta Llucià Ferrer, del 21, amb 246.000 espectadors i un 14,6% de quota i el "Planta baixa", amb Agnès Marquès, del dia 15 de maig, amb la rua dels campions i les campiones, que van seguir 159.000 espectadors, va fer una quota del 12,7% i va fer el cinquè millor de la temporada.

Rècord de reproduccions de vídeo a la TV connectada, millor dada de reproduccions a la carta d'un més de maig i destaquen "Eufòria" i "Com si fos ahir" com els programes més vistos.

Pel que fa a les audiències digitals, s'han fet 13,6 milions de reproduccions de vídeo, en directe i a la carta, un 7% més que al maig del 2022. I és la millor dada de consum de vídeo des del març del 2020. Aquest mes, s'han fet 8,6 milions de reproduccions a la carta, la millor dada de consum a la carta d'un més de maig. I s'ha fet el rècord de reproduccions de vídeo a la TV connectada, amb més de 5,7 milions, i ja és la plataforma de la CCMA on es fan més reproduccions de vídeo.

"Eufòria" ha estat el programa més vist, amb 214.100 usuaris únics que han fet més d'un milió de reproduccions en directe i a la carta. Les gales vuit, nou i deu estan entre els quatre vídeos més vistos a la carta del maig. I sumant les plataformes externes, s'han superat els 26 milions de reproduccions des de l'inici de la segona temporada.

"Com si fos ahir" ha estat el programa més vist en nombre de reproduccions, amb 1.600.000 reproduccions en directe i a la carta. I el "TN vespre" i el "TN migdia" se situen com el tercer i quart més vist, amb 159.600 i 154.400 usuaris únics, respectivament.

361.200 usuaris únics han fet 2,8 milions de reproduccions de vídeo del SX3. I és la millor dada de reproduccions des del maig del 2020. I el Titó, és el quart programa més vist a la carta en nombre de reproduccions, amb 497.500, el rècord des de l'estrena.

Pel que fa als resultats del dia de les eleccions, l'emissió més vista en directe va ser l'especial sobre els resultats, que amb 57.000 usuaris únics, també ha fet el rècord de la temporada. En conjunt, 87.500 usuaris únics van seguir en directe els especials emesos durant la jornada electoral del 28 de maig. I 832.500 usuaris únics han accedit als continguts sobre les eleccions als mitjans digitals de la CCMA durant el mes de maig.

El portal de la CCMA va tenir 4,5 milions d'usuaris únics, un 7% més que al maig de l'any passat i és la millor dada des del desembre del 2021.

En l'àmbit de les xarxes socials, la conversa social sobre els programes de TV3 ha generat més de 202.200 missatges a Twitter. El més comentat ha estat "Polònia", amb 34.500 missatges.

A més, s'han fet 99,9 milions de reproduccions de vídeo a les xarxes socials, 45,7 milions a Instagram i 27,8 milions a TikTok com a plataformes digitals. El vídeo més vist a les xarxes socials ha estat un de l'"APM?" a TikTok sobre l'"Atrápame si puedes", amb 8,4 milions de reproduccions.

(Fonts: *Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total. **GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur.)

#audiènciesTV3

 

Anar al contingut