
TV3 lidera el dia 31, el mes de desembre i l'any 2021, i arrenca el 2022 com la més vista
TV3 tanca l'últim dia de l'any i l'últim mes, tal com ha tancat l'any, líder. I augmentant encara més les distàncies amb les altres cadenes. Va liderar el darrer dia de l'any, amb una quota del 18,4%, i va igualar el resultat de l'any passat, que obtenia les millors dades en un 31 de desembre des del 2006. Les campanades de Cap d'Any registren 1.004.000 espectadors, amb una quota del 35,2% i una audiència acumulada de més d'1 milió i mig de persones (1.514.000). Tanca el desembre amb un 14,4% de quota i es proclama líder per 12è any consecutiu.
Les campanades de Cap d'Any presentades Elena Gadel i Llucià Ferrer van liderar el rànquing de programes del dia. Van registrar 1.004.000 espectadors de mitjana, amb una quota de 35,2% i una audiència acumulada de més de 1 milió i mig de persones (1.514.000).
Pel que fa al moment de les campanades, el primer minut del 2022 es va registrar una audiència global de 3.011.000 espectadors, dels quals 1.161.000 (38,6%), miren TV3.
A més a més l'emissió de "Polònia" i de l'APM?" lideren la franja contundentment. "Polònia" amb 609.000 espectadors de mitjana (25,2% de quota), i l'"APM?", amb 585.000 (25,8%), que es converteix en l'edició més vista de l'any.
Amb aquestes bones dades, TV3 torna a repetir com la cadena més vista l'últim dia de l'any. Aconsegueix una quota del 18,4% que iguala exactament la de l'any passat, i obté el millor resultat en un 31 de desembre des del 2006, que va registrar un "share" del 19,6%.
Pel que fa a l'audiència digital, les Campanades de TV3 van ser seguides en directe per prop de 30.000 usuaris únics. L'emissió més vista per internet el desembre després de La Marató, que en va tenir 39.600.
Amb aquests resultats espectaculars del dia 31 de desembre, TV3 acomiada l'any líder, amb un 14% de quota i marcant un nou rècord com a líder a Catalunya per 12è any consecutiu.
TV3 lidera el mes de desembre
TV3 tanca també el mes de desembre com a líder. La quota del mes és del 14,4%. TV3 se situa 3,3 i 3,4 punts per sobre de les cadenes classificades en segona i tercera posició, Antena3 i Telecinco. 29 dels 31 dies del mes TV3 ha sigut líder i també ha estat líder en els rànquings de programes diaris: tots els dies ha liderat un informatiu de TV3 excepte el 31 que van liderar les Campanades de TV3.
La cadena ha situat 22 programes al rànquing del mes, 8 dels quals es troben entre els 10 primers de la llista dels espais més vistos de desembre. Al capdavant hi ha, més enllà de les campanades de Cap d'Any, quatre edicions dels telenotícies ("TN vespre", "TN cap de setmana vespre", "TN migdia" i "TN cap de setmana migdia"), el "Polònia" i l'"APM?" del dia 31 i el "Polònia" del dia 23.
També són als primers llocs de llista dels espais més vistos del mes desembre "Joc de cartes", "Neix un estel", l'especial sobre la inauguració de la Torre de la Mare de Déu de la Sagrada Família, "Atrapa'm si pots", el "TN comarques", "2022 Reset", el film "La directora d'orquestra", "Cuines", l'obra de teatre "Alguns neixen estrellats", protagonitzada per Joan Pera, el recital de Lluís Llach al Palau Sant Jordi, "30 minuts", "Sense ficció", "Està passant", "La Marató" i "Com si fos ahir".
Pel que fa a la qualitat, TV3, amb una valoració de 8,4 punts, és la cadena més ben valorada del mes de desembre, i manté la valoració dels cinc mesos anteriors. Els informatius de TV3 també es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb una puntuació de 8,5 punts.
Com a programes més ben valorats apareixen el recital de Lluís Llach al Palau Sant Jordi (9,1), "La Marató" (8,9) , El concert de Sant Esteve (8,8), "Polònia" (8,6), "Atrapa'm si pots" (8,6), "Està passant" (8,5), "Zona Zàpping" (8,5).
Pel que fa a les audiències digitals, al desembre s'han fet més de 10,3 milions de reproduccions de vídeo en directe i a la carta. Les emissions més vistes en directe per internet han estat La Marató, amb 39.600 usuaris únics i les campanades de Cap d'Any, amb prop de 30.000 usuaris únics.
La sèrie "Com si fos ahir" ha estat el programa amb més audiència a la carta del mes. L'han vist prop de 142.000 usuaris únics que han fet 1,1 milions de reproduccions. 16 dels 20 vídeos amb més reproduccions del mes de desembre són d'aquesta sèrie de sobretaula.
El vídeo amb més audiència a la carta del mes ha estat "El millor xef jove de Lleida", del programa "Joc de cartes", que ha registrat 41.800 usuaris únics.
I els vídeos de "La Marató" els han vist 87.800 usuaris únics que han fet 253.000 reproduccions a la carta. És el segon programa amb més reproduccions a la carta de
desembre.
D'altra banda, 4,5 milions d'usuaris únics han visitat el portal de la CCMA. El 20 de desembre va ser el segon dia de l'any amb més audiència digital al portal, amb 715.000 usuaris únics. El 324.cat (la secció de Notícies del portal) ha tingut 2,5 milions d'usuaris únics. I Esport3.cat, la secció d'esports del portal de la CCMA, ha tingut 497.000 usuaris únics.
I a les xarxes socials, s'han publicat més de 241.700 missatges a Twitter sobre els programes de TV3. 50.800 corresponen a "La Marató" i 41.100, a "Preguntes Freqüents".
TV3, imbatible: 12 anys consecutius de lideratge
Segons dades de Kantar, TV3 tanca l'any 2021 líder, amb una quota anual del 14%, a una distància d'1,6 punts respecte de la segona classificada, Telecinco, i a 2,9 de la tercera, Antena3. TV3 bat un nou rècord i es converteix en la primera televisió que aconsegueix ser líder dotze anys seguits a Catalunya. En aquests 12 anys situada en primera posició, TV3 ha liderat 120 mesos del total de 144.
La cadena ha acabat l'any amb una quota del 14% i clou el mes de desembre com a líder, amb un 14,4%.
També lidera les dues franges de més consum: el "day time" i el "prime time".
El 2021 TV3 ha liderat 247 dies de l'any. 339 de 365 dies (un 93% dels dies) el programa més vist de la jornada ha estat de TV3, i d'aquest, 335 ha estat un Telenotícies.
Els informatius es mantenen imbatibles i apareixen en el rànquing dels programes més vistos de l'any. També repeteixen lideratge i rècord històric, per quart any, de valoració qualitativa, 8,6.
TV3 lidera les dues franges de més consum: el day time (14,1%) i el prime time (15.6%). TV3 també ha liderat les franges del day time i del prime time en aquests 12 anys.
Pel que fa al rànquing de programes més vistos, TV3 en situa 22 entre els 40 amb més audiència de l'any, 12 dels quals es troben entre els 25 primers de la llista.
TV3 és la cadena generalista més ben valorada qualitativament durant els últims 12 anys. Obté 8,5 punts. Manté així, per quart any consecutiu, el seu rècord històric.
El 2021 ha estat un any de rècords per a programes com "Polònia", "Sense ficció", "30 minuts", "Crims" o "Joc de cartes".
TV3 ha estat la cadena líder d'audiència a internet a Catalunya el 2021 i ho ha fet tots els mesos de l'any. Fins al novembre, encadena com a líder 55 mesos consecutius.
El 2021 ha estat l'any amb més reproduccions de vídeo en la història dels mitjans digitals de la CCMA. S'han fet 131,5 milions de reproduccions de vídeo a internet, un 3,6%
més que l'any 2020. D'aquestes, 50,6 milions de reproduccions de vídeo han estat en directe, un 5,4% més.
Notes
(Font audiències TDT: Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats)
Font audiències qualitatives: GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur.