
TV3, líder imparable: s'enfila a l'octubre fins al 15,5% de quota
TV3 és líder de l'octubre per 39è mes consecutiu, rècord històric de lideratge ininterromput mensual, amb una quota del 15,5%, la millor des del març, a 4,5 punts de la cadena classificada en segon lloc i a 5,8 punts de la tercera. TV3 és la cadena que més creix respecte al setembre, i continua liderant la franja del "day time" i del "prime time". TV3 ha estat la cadena més vista 28 dies del mes d'octubre i també ha liderat el rànquing de programes tots els dies del mes, i ho ha fet amb un informatiu. Catorze dels quinze programes més vistos del rànquing són de la cadena. Els informatius són líders en totes les edicions, amb excel·lents resultats, i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,6, i també són líders en imparcialitat.
Rècords de temporada per a molts programes com "Polònia", "Cuines", "Joc de cartes", "Sense ficció", "Quatre gats" i "Està passant", entre d'altres. I la "La gran pel·lícula" "La mort del Guillem", va ser la més vista des del 23 d'abril del 2018.TV3 continua sent la cadena més ben valorada qualitativament, amb un 8,5.I, pel que fa a audiències digitals, rècord històric pel 324.cat, amb més de 3 milions d'usuaris únics. A més, el portal de la CCMA ha tingut 5,2 milions d'usuaris únics i més d'11,2 milions de reproduccions de vídeo
TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder d'audiència, segons dades de Kantar, i ja són 39 mesos consecutius, el rècord històric de lideratge ininterromput d'una cadena. Aquest octubre, TV3 ha aconseguit una quota del 15,5%, la millor des del mes de març. Ha superat en 4,5 punts la cadena classificada en segon lloc, Telecinco, i en 5,8 punts la tercera, Antena 3. A més, es la cadena que més creix respecte al setembre.
TV3 continua sent líder a les franges de "day time", amb una quota del 15,3%, 3,9 punts per sobre de la cadena classificada en segon lloc, Telecinco, i de "prime time", amb una quota del 17,6%, i supera per 6,9 punts la segona classificada, Telecinco.
TV3 ha liderat l'audiència 28 dies dels 31 del mes d'octubre i el rànquing dels programes més vistos del dia en 31 ocasions, és a dir tot el mes, i sempre ho ha fet amb una edició dels Telenotícies.
També és la cadena generalista més ben valorada a l'octubre, al panel de GfK, amb un 8,5. GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurado de Espectadores", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur.
Excel·lents resultats dels informatius, líders de totes les edicions
Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 31 ocasions: 22 el "TN vespre", vuit el "TN cap de setmana vespre" i un el "TN cap de setmana migdia.
Catorze dels quinze programes més vistos del rànquing del mes són de TV3, amb el "TN vespre" del dia 26 en primer lloc, amb una quota del 30,7% i 853.000 espectadors, l'edició més vista des del 20 d'abril; el "TN cap de setmana vespre" del 25 d'octubre va ser segon, amb una quota del 28,8% i 822.000 espectadors, i el més vist des del 28 de març; el "TN migdia" del 30 d'octubre ocupa el quart lloc, amb 674.000 espectadors i una quota del 34,1%, i se situa com el millor resultat des del 16 de juny, i el "TN cap de setmana migdia" del 25 va ser cinquè, i el més vist des del 24 de maig, amb 617.000 espectadors i un 25,5% de quota.
I pel que fa al "TN comarques", el del dia 26 va ser el vuitè més vist del mes, amb una quota del 30,5% i 484.000 espectadors. Es converteix en l'edició més vista des del 22 de gener, i el tercer més vist de l'any, i continua com l'informatiu més ben valorat, segons el panel GfK, amb un 8.8. També el "TN matí" del dia 30 d'octubre, amb 121.000 espectadors i una quota del 29,5%, va marcar el seu rècord històric, i té una valoració qualitativa de 8.6
Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GfK. I també són líders en imparcialitat, amb un 95,2%.
En el tercer lloc del rànquing se situa la roda de premsa del govern del dia 29 d'octubre, en què van anunciar les noves mesures per aturar la segona onada de la pandèmia de la COVID-19, amb una quota del 38,4% i 744.000 espectadors.
Bons resultats dels programes del "day time" i del "prime time", amb rècords de temporada
Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.
El "Polònia" del dia 29, amb una quota del 25% i 612.000 espectadors, va ser sisè, el rècord de la temporada, i té un 8,6 en qualitat. L'"Està passant", el programa d'humor dels vespres que es va emetre el dia 26, va ser setè, amb una quota del 22,2% i 520.000 espectadors, i va fer el rècord de temporada. A més, té un 8.7 al panel de GfK.
El "Sense ficció" "Tricicle 40", amb una audiència de 468.000 espectadors i una quota del 19,3%, ocupa el novè lloc del rànquing, registra el rècord de la temporada, i és el tercer més vist de l'any. A més, està molt ben valorat qualitativament, amb un 8.5.
El "Quatre gats" del dia 25 d'octubre, en què Ricard Ustrell va conversar amb Jordi Cuixart, ocupa l'onzè lloc del rànquing, amb una quota del 18,1% i 442.000 espectadors, el més vist des del 24 de març del 2019. I va tenir un 8.8 de valoració qualitativa segons el GfK. També destaca el "Cuines" del dia 2, en què Gessamí Caramès va preparar uns rotllets de canyella, que van fer el rècord de la temporada, amb una quota del 24,2% i 440.000 espectadors.
Bon resultat també per a "Merlí. Sapere Aude" del dia 5, amb 437.000 espectadors i un 17,2% de quota. El "Joc de cartes" del dia 7, en què buscaven el millor restaurant de trinxat entre Puigcerdà i la Llívia, també va fer rècord de la temporada, amb una quota del 22,3% i 435.000 espectadors. "La gran pel·lícula" en què es va poder veure "La mort de Guillem", una coproducció de TV3, que es va emetre el 2 d'octubre, va fer una quota del 17,6% i 430.000 espectadors, i se situa com la pel·lícula més vista de la cadena des del 23 d'abril del 2018.
Entre els més vistos del més, també destaca l'"APM?" del dia 7 d'octubre, amb una quota del 15,5% i 387.000 espectadors; l'"Atrapa'm si pots", del dia 25 va ser el segon més vist de l'any, amb 359.000 espectadors i un 14,2% de quota, i el "Persona infiltrada" en què va participar Mari Pau Huguet, va fer el segon millor resultat de la temporada, amb una quota del 17,6% i 338.000 espectadors. L'Homenatge al president Companys: 80è aniversari del seu afusellament, del dia 14, el van seguir 335.000 espectadors i va fer una quota del 15,7, i va rebre una valoració qualitativa de 8.7 segons GfK.
Rècord històric del 324.cat, el portal de la CCMA ha tingut una audiència de 5,2 milions d'usuaris únics, i TV3 supera els 11,2 milions de reproduccions de vídeo
A l'octubre, TV3 ha tingut més d'11,2 milions de reproduccions de vídeo en directe i a la carta. El "Joc de cartes ha estat el programa amb més audiència a la carta, amb més de 110.000 usuaris i quatre dels cinc vídeos més vistos són d'aquest programa.
El "Com si fos ahir" és el programa més vist en reproduccions de vídeo a la carta, amb 937.000 reproduccions únics. I el vídeo més vist és "Els sis minuts més llargs i angoixants d'un runner", amb més de 96.000 reproduccions.
El portal de la CCMA ha tingut a l'octubre una audiència de 5,2 milions d'usuaris únics, un 16% més que l'octubre de l'any passat. El 324.cat, la secció de notícies del portal de la CCMA, té més de tres milions d'usuaris únics, amb un increment del 50% respecte a l'octubre de l'any passat, i fa el seu rècord històric. Hi ha contribuït especialment el creixement d'audiència del passat dijous 29 d'octubre, que amb 927.000 usuaris únics va ser el dia amb més audiència de la història del 324.cat.
I pel que fa a les xarxes socials, a l'octubre s'han publicat gairebé 260.000 missatges a Twitter sobre els programes de TV3, segons dades de Kantar. El programa més comentat ha estat "Preguntes freqüents", amb més de 50.00 missatges.
(Font: Kantar, ind. 4 i +)