Octubre de lideratge i rècords a TV3

TV3 és líder de l'octubre, amb una quota del 14,1%. També lidera la franja del day time i del prime time amb contundència, a 6,5 punts de la segona cadena. TV3 ha liderat el rànquing de programes tots els dies del mes i ha estat la cadena més vista 30 dies dels 31. Col·loca onze programes entre els dotze més vistos. Aquest octubre fan rècords "El foraster", "Polònia", "Atrapa'm si pots", "Joc de cartes" i "Persona infiltrada". I "Quanta guerra!" tanca la temporada amb excel·lents resultats.

TV3 continua sent la cadena més ben valorada qualitativament, amb un 8,4. El nou SX3 s'estrena amb molt bons resultats i destaca a les audiències digitals. I Esport3 fa el millor octubre des del 2016. I, pel que fa a audiències digitals, el portal de la CCMA rep 4,4 milions d'usuaris únics, 11,8 milions de reproduccions de vídeo i "Com si fos ahir" és el programa amb més audiència a la carta, amb més d'1,3 milions de reproduccions.

TV3 ha tornat a acabar el mes líder d'audiència, segons dades de Kantar*. Aquest octubre, TV3 ha aconseguit una quota del 14,1%. Ha superat per 3 punts la segona classificada, Antena3, i per 4,2 punts la tercera, Telecinco.  
 
TV3 lidera la franja del day time, amb un 13,6%, a 1,7 punts de la segona, Antena3, i lidera la franja del prime time de manera contundent, amb una quota del 17%, i supera per 6,5 punts la segona classificada, Antena3. 
 
TV3 ha liderat l'audiència 30 dies dels 31 del mes d'octubre i el rànquing dels programes més vistos del dia en 31 ocasions, és a dir, tot el mes. I sempre ho ha fet amb un telenotícies, excepte un dia que ho va fer amb "El foraster", un altre amb "Joc de cartes" i un "Cuines". 
 
També és la cadena més ben valorada a l'octubre al panel de GfK**, amb un 8,4, i millora una dècima el setembre. 

I Esport3 fa el millor octubre des del 2016. 

Bons resultats dels informatius, líders de totes les edicions  
 
Un mes més, els telenotícies es mantenen líders a totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 28 ocasions: 16 el "TN vespre", 7 el "TN cap de setmana vespre", 4 el "TN migdia" i una el "TN cap de setmana migdia". 
 
Onze dels dotze programes més vistos del rànquing del mes són de TV3. El "TN cap de setmana vespre" del 16 d'octubre, és el primer, amb 601.000 espectadors i un 26,7% de quota; el segon és el "TN vespre" del 6 d'octubre, amb una quota del 28,2% i 588.000 espectadors; el quart va ser el "TN migdia" del dia 10, amb 494.000 espectadors i un 31,5% de quota; i l'onzè, l'edició del migdia de l'informatiu del cap de setmana del 8 d'octubre, amb una quota del 28,7% i 390.000 espectadors. 
 
I, pel que fa al "TN comarques", el del dia 10 va ser el setzè més vist del mes, amb una quota del 27,3% i 333.000 espectadors. 
 
Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,4, segons el panel de GfK. I el "Més 3/24" és el programa amb més bona valoració: un 8,9. 
 
Octubre de rècords 
 
Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals. 
 
El tercer més vist del mes va ser "El foraster", amb el capítol en què Quim Masferrer va visitar Pratdip, amb 545.000 espectadors, un 25,2% de quota i una audiència acumulada de 785.000 espectadors, el millor resultat de la temporada. I té una valoració qualitativa de 8,8. 
 
Gran estrena de la sisena temporada de "Joc de cartes". El dia 26 en què Marc Ribas buscava el millor restaurant de cuina catalana en un mercat de Barcelona va fer el rècord des del 23 d'octubre del 2019, amb 473.000 espectadors, una quota del 23,3% de quota i una audiència acumulada de 762.000 espectadors, i ocupa el cinquè lloc en el rànquing dels més vistos. 
 
El vuitè va ser el "Quanta guerra!" del dia 5, amb "Les sis cartes de l'avi Josep", amb un 21,1% de quota i 419.000 espectadors. Va tancar la temporada liderant en totes les emissions i l'audiència acumulada de la temporada va ser d'1.410.000 espectadors. I la valoració segons el GfK és de 8.7. 
 
L'entrevista al president de la Generalitat, Pere Aragonès, del dia 13, se situa al novè lloc del mes, amb 418.000 espectadors, un 20,3% de quota i 782.000 espectadors d'audiència acumulada  
 
A la franja del migdia continua destacant el "Cuines", amb Marc Ribas, Gessamí Caramés i Arnau París, que fa tot el mes molt bons resultats. El programa del 28 d'octubre va ser el sisè del mes, amb 452.000 espectadors i un 30,8% de quota. I el "Polònia" també destaca i lidera les nits del dijous. El més vist va ser el del dia 6, amb 399.000 espectadors, una quota del 18,6% i 665.000 espectadors d'audiència acumulada. Aquella mateixa nit el "Persona infiltrada", també va fer el millor resultat de la temporada, amb un 14,4% de quota, 225.000 espectadors i una audiència acumulada de 452.000 espectadors.   
 
El "30 minuts" va estrenar temporada el dia 9 d'octubre i just el diumenge següent va fer el millor resultat, amb "Pegasus: l'espia a la butxaca", amb 384.000 espectadors i un 18,2% de quota. 
 
Entre els més vistos del mes, també en destaca "La gran pel·lícula", del dia 28, amb "Escape room, la pel·lícula", amb un 19,5% de quota, 338.000 espectadors i 698.000 espectadors d'audiència acumulada, el millor resultat des del 23 d'abril del 2021. 
 
L'"Atrapa'm si pots" continua amb molt bones audiències i lidera la franja. El dia 9 va fer el rècord de l'any, amb 318.000 espectadors, una quota del 17,6% i 633.000 espectadors d'audiència acumulada. La quota va ser la més alta de la història del programa. 
 
També al rànquing de l'octubre hi destaquen el "Sense ficció" del dia 11, amb el documental "Jutges al poder", amb una quota del 16,6% i 328.000 espectadors, i un 8,6 de valoració qualitativa segons GfK, i el "Com si fos ahir", la sèrie de la sobretaula, del dia 7, amb 285.000 espectadors i un 19,3% de quota. 
 
Pel que fa a l'estrena del late presentat per Joel Díaz, "Zona franca", ha millorat l'audiència de la franja de 24 a 25 en 2,2 punts. El dia de l'estrena va fer un 12,5% de quota, amb 134.000 espectadors i 331.000 d'audiència acumulada. 
 
El nou SX3 millora les dades i s'estrena líder 
 
El nou SX3, que es va estrenar el 10 d'octubre, està assolint molt bons resultats, sobretot pel que fa a les audiències digitals. Ha tingut 2,2 milions de reproduccions de vídeo, un 68% més que al setembre, i és la millor dada des del juny del 2020, durant el confinament. A més a més, 291.000 usuaris únics han visitat el web del SX3, un 56% més que el mes anterior, i la millor dada des del juny del 2020. 
 
Tres dels deu programes més vistos a la carta de tot TV3 en nombre de reproduccions són del SX3: el "Titó" és el cinquè, amb 197.000 reproduccions; l'"InfoK" és el sisè més vist, amb 190.000 reproduccions; i el "MIC" fa la millor audiència a la carta des del desembre del 2020, amb 21.500 usuaris únics, que han fet 161.000 reproduccions. 
 
L'app del SX3 ha fet el rècord d'audiència, amb 48.750 usuaris únics. I a les xarxes socials s'hi han fet 2,3 milions de reproduccions: 503.000 a TikTok, 270.000 a Instagram, 211.000 a Twitter, 1,3 milions a YouTube i 54.600 a Facebook. 
 
Pel que fa a les audiències per televisió, l'estrena del SX3 iguala el millor resultat de la franja de l'any, tant en 4i+, amb un 1,1%, com en nens de 4 a 12 anys, amb un 15,2%. El dia de l'estrena va fer el millor resultat en totes les unitats, franges i targets. 
 
Aquest octubre, 1.530.000 espectadors han connectat amb l'SX3, fet que li suposa incrementar en 240.000 el nombre de persones que han contactat amb el canal respecte al mes de setembre. Els millors resultats es concentren habitualment entre les 19.30 i les 21.30. Els programes més vistos aquest mes han estat el "Haikyu!" del dia 10, amb 26.000 espectadors i un 41,8% de quota; "Random", també del dia 10, amb 24.000 espectadors i un 30% de quota; l'"Inazuma Eleven" del 31, amb 19.000 espectadors i un 29,2% de quota; l'"InfoK" del dia 19, amb 17.000 espectadors i un 21% de quota; el "Hoodie" del dia 14, amb una quota del 28,4% i 17.000 espectadors; "Lara i Kali" del dia 14, amb 17.000 espectadors i un 23,8% de quota, i "El detectiu Conan", del 10, amb un 19,4% de quota i 16.000 espectadors. 
El portal de la CCMA rep 4,4 milions d'usuaris únics, amb 11,8 milions de reproduccions de vídeo, i "Com si fos ahir" és el programa amb més audiència a la carta. 
 
Pel que fa a les audiències digitals, s'han fet 11,8 milions de reproduccions de vídeo, en directe i a la carta, un 10% més que l'octubre de l'any passat. 
 
"Com si fos ahir" ha estat el programa més vist en nombre de reproduccions, amb 1.300.000 en directe i a la carta. "El foraster" és el segon programa més vist a la carta, amb més de 500.000 reproduccions. Tres dels sis vídeos més vistos són del programa, amb "La vall de Bianya", amb 86.000 reproduccions; "Vilanova de Sau", amb 79.000, i "Pratdip", amb 62.600 reproduccions. 
 
El vídeo més vist a la carta és un clip d'actualitat sobre una persecució policial a Barcelona, amb 108.000 reproduccions. El segueix el capítol d'estrena de la sisena temporada de "Joc de cartes", amb 100.900 reproduccions. I el vídeo sobre l'explosió a la Casa de Cultura de Girona és el setè més vist a la carta aquest mes, amb 56.300 reproduccions, i 83.800 d'acumulades des que es va publicar. 
 
El portal de la CCMA va tenir 4,4 milions d'usuaris únics, un 6% més que l'octubre del 2021, i el 324.cat, la secció de notícies del portal, ha rebut 2,1 milions d'usuaris únics, un 5,6% més que el mateix mes de l'any passat. 
 
En l'àmbit de les xarxes socials, la conversa social sobre els programes de TV3 ha generat més de 160.000 missatges a Twitter. El més comentat ha estat "Els matins", amb 23.100 missatges. 
 
 (Fonts: *Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total. **GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i Singapur.) 
 
#audiènciesTV3 
 
Anar al contingut