
Mor als 78 anys Hannu Mikkola, campió del món de ral·lis
Mikkola va aconseguir el títol de campió del món de ral·lis l'any 1983, sent el primer amb un cotxe de tracció total en la història del certamen
El pilot finlandès Hannu Mikkola ha mort a l'edat de 78 anys a causa d'un càncer.
Mikkola, que va aconseguir un total de 18 victòries en el Mundial, va començar la seva carrera en els ral·lis com a pilot de la marca Volvo. Va aconseguir la primera victòria en el Ral·li de Pohjala el 1966 i el primer èxit, en el 1000 Llacs, va arribar dos anys després amb un Ford Escort Twin Cam.
El 1970, Mikkola va guanyar el Ral·li de Londres a Mèxic, de la Copa d'el Món, i dos anys després es va imposar al Ral·li Safari d'Àfrica Oriental. La seva primera victòria en el Mundial la va aconseguir en el 1.000 Llacs de 1974.
De la mà de Ford es va donar a conèixer en el Campionat del Món i pilotant un Audi Quattro va aconseguir dues victòries en el Mundial el 1981 i el 1982 abans d'aconseguir el títol mundial de pilots la temporada següent amb quatre victòries en un Quattro A2.
Mikkola va obtenir l'última victòria en el Mundial de ral·lis al Safari de Kènia el 1987 i va continuar competint com a pilot convidat fins al 2017.
El seu fill Vesa ha anunciat el decés a causa d'un càncer que tenia des de feia temps:
We lost my father Hannu to cancer this weekend. Most knew him as a rallying great who ushered in the golden years of the sport. To me he was dad - and an incredible one at that. Always supportive, loving and genuine. Also a loving grandfather to my two boys. Rest In Peace Dad ❤️ pic.twitter.com/xL3L21E5Qz
Vesa Mikkola (@wazu33) February 27, 2021