L'escut tenyit de rosa tampoc ajuda a identificar el xandall com una peça oficial de l'AC Milan
L'escut tenyit de rosa tampoc ajuda a identificar el xandall com una peça oficial de l'AC Milan
futbol

Moda o heretgia? El Milan retira el xandall de la discòrdia entre mofes de l'afició de l'Inter

La roba de carrer inspirada en la tercera equipació creada per Puma ofèn un sector important dels milanistes

Redacció Esport3Actualitzat

Els dissenys agosarats de les marques que vesteixen els equips de futbol fa anys que posen a prova la tolerància dels aficionats més conservadors. En la majoria dels casos, els fans digereixen qualsevol proposta per extremada que sigui, però a Milà s'ha traspassat una línia vermella. O més ben dit, una línia blava.

Per aportació econòmica i presència a les samarretes, els fabricants de roba han esdevingut un dels patrocinadors principals dels clubs. A canvi, aspiren a augmentar les seves vendes, any rere any. La fórmula és coneguda: renovar amb freqüència i atreviment les diferents indumentàries que utilitzen els futbolistes.

La polèmica de la Llombardia l'ha causat, justament, la roba de carrer inspirada en la tercera equipació d'enguany de l'AC Milan. El disseny de Puma combina un rosa dominant amb tonalitats blaves, però, a l'hora de versionar-ne el xandall, la marca alemanya va apostar per esquitxar el negre amb dues línies verticals, una rosa i l'altra blava. És aquesta meitat "nerazzurra" la que remet irremeiablement al rival de la ciutat, l'Inter.

Mems i una decisió dràstica

El xandall ha ofès un sector important dels milanistes, que el consideren una heretgia. Els veïns interistes, mentrestant, no s'estalvien mofes i mems.

Veient l'oposició de la massa social, l'antic club de Berlusconi, ara propietat del fons nord-americà Elliott Management Corporation, ha retirat la peça de la seva web. Tot i això, encara es pot aconseguir a la botiga de Puma, per a goig dels seus veïns de l'Inter.

Precipitació o mala elecció de les imatges promocionals? Al Milan haurien de provar de filtrar anticipadament els dissenys, una excel·lent manera de calibrar la seva acceptació entre els fans. Al Barça ho saben bé.  

 

Anar al contingut