L'Europa s'endú el derbi amb el Sant Andreu (3-0) amb rècord històric de públic
L'Europa celebra un dels gols contra el Sant Andreu (CE Europa)
Esports

Polèmica pel preu de les entrades del Sant Andreu-Europa

S'han exhaurit totes les entrades del derbi barceloní, que es jugarà al Camp Municipal Narcís Sala

Redacció Esport3Actualitzat

Un concert de Rosalía al Palau Sant Jordi de Barcelona exhaureix les entrades a preus desorbitats. O bé un clàssic entre el Barça i el Madrid, per dir un altre exemple. Doncs una cosa similar ha passat en el derbi entre el Sant Andreu i l'Europa, que també ha aconseguit vendre totes les entrades per al partit d'aquest diumenge al Camp Municipal Narcís Sala. D'entrada, ha de ser positiu, i tot semblen flors i violes, però no. L'afició està ben enfadada, i no perquè no quedin opcions per entrar a veure en directe aquest partit, que també. El que ha generat molt rebombori, sobretot per les xarxes socials, és el preu d'aquestes entrades, que s'han venut per més del doble, i això no ha agradat. 

L'empresa Football Host, patrocinadora del Sant Andreu, ha venut entrades a 35 euros, quan el preu oficial que el club andreuenc va posar per als no socis, és de 15 euros. El problema és que el club Sant Andreu no pot fer-hi res, ja que l'empresa té, per contracte, un nombre determinat d'entrades, i que pot vendre al preu que consideri. 

MIRA AQUÍ EL PRIMER EPISODI DE LA NOVA DOCU SÈRIE DE 3CAT DEDICAT A AQUEST DERBI:

Els jugadors lluiran un braçal verd, per què?

L'esport és una molt bona alternativa per difondre missatges, siguin esportius o no. Encara més, si es tracta d'equips, clubs i esports que tenen molts seguidors. Per exemple, un derbi entre el Sant Andreu i l'Europa mou a molta afició, ja ho hem vist, i aquest és el quid de la qüestió. 

El diumenge es jugarà el derbi barceloní, i els dos conjunts tindran posat un braçal de color verd com a símbol de suport. Per què? Es tracta d'una iniciativa de l'Associació Contra el Càncer, que ha posat en marxa una campanya sota el nom "Tothom contra el càncer". L'entitat té l'objectiu d'arribar al 70% de supervivència en aquesta malaltia d'aquí a sis anys, el 2030. Per aconseguir-ho, han decidit fer-ne difusió a través de l'esport i fer lluir, als jugadors, un braçal verd, en lloc del negre que es fa servir en senyal de dol. Volen capgirar la situació i intentar canviar el símbol de dol pel de la supervivència i l'esperança, per això, el color verd. 

 

La campanya

La iniciativa començarà en aquest derbi entre el Sant Andreu i l'Europa, però seguirà i es traslladarà a altres lligues. Equips de Primera Divisió, de Segona, d'ACB o d'altres esports també s'hi sumaran, a partir del primer cap de setmana de febrer. 

Anar al contingut