Motor

Isidre Esteve presenta el seu equip pel Dakar-2023: "És el projecte de les nostres vides"

El pilot d'Oliana considera que el Toyota Hilux T1 Plus de primer nivell li permetrà lluitar per les victòries d'etapa i fer una bona classificació final

Xavier GuillénActualitzat

Si l'Isidre acostuma a vestir un gran somriure, aquest dilluns encara en mostrava un de més ple. Està content i satisfet amb l'equip que ha preparat per afrontar el Dakar 2023 que comença a l'Aràbia Saudita l'1 de gener. L'ha presentat a Barcelona i ha començat dient que amb el seu equip han configurat el projecte de les seves vides.

Hi participarà amb el seu copilot habitual, Txema Villalobos, al volant d'un Toyota Hilux T1+. És un cotxe més ample, amb rodes més grans i suspensions amb més recorregut, un cotxe millor. En xifres es tradueix de la següent manera: el diàmetre de les rodes és 14 cm més gran que el de l'any passat; llantes de 17 polzades en lloc de les de 16; el recorregut de la suspensió passa a ser de 350 mm pels 275 mm d'abans, i l'amplada del Toyota ha crescut 7 centímetres.

Els canvis de l'edició 2023

Aquest és el primer cop que surt amb un cotxe per optar a victòries d'etapa i a fer un bon resultat final del ral·li. Es presenta una prova típicament dakariana, amb molts quilòmetres, 14 etapes i novetats que complicaran l'evolució dels pilots. Per exemple, els pilots de T1+ no es poden aturar durant l'etapa com es feia abans. No hi ha una pausa establerta de 15 minuts. És non-stop d'inici a fi. A més, es repartiran llibres de ruta diferents, amb la qual cosa no té sentit seguir les traces d'un altre corredor, perquè no se sabrà quin "roadbook" té ell.

Aquests dificultats agraden a Isidre Esteve: un ral·li més llarg, més dur, on la navegació tornarà a ser important, i on serà molt i molt complicat tenir informació prèvia i privilegiada, com se sospita que va passar en alguns moments d'altres edicions.

La primera part del ral·li tindrà molts trams de pedra i això, a pesar de les noves rodes, comportarà moltes punxades i els cotxes només en porten dues de recanvi. Això ho va poder comprovar Isidre Esteve en el ral·li del Marroc, on diversos pilots es van quedar tirats perquè van utilitzar les dues rodes de recanvi. Esteve va fer un excel·lent setè lloc absolut, el millor resultat aconseguit fins ara pel d'Oliana.

Isidre Esteve està a punt per fer una gran cursa.
 

 

 

 

 

 

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut