
Gavi: "Em vaig assabentar que em convocaven pels meus amics de La Masia"
L'endemà de convertir-se en el debutant més jove de la història a la selecció espanyola amb només 17 anys i 62 dies, el futbolista del Barça ha explicat com el va agafar per sorpresa la seva primera convocatòria
L'endemà de convertir-se en el futbolista més jove que debuta amb la selecció espanyola, el blaugrana Gavi ha mostrat la seva sorpresa per la seva titularitat en el partit de semifinals de la Lliga de les Nacions contra Itàlia a San Siro.
"Per a mi és un orgull ser el jugador més jove de la història de la selecció i representar el meu país i, a sobre, amb victòria. Va ser un somni per a mi escoltar l'himne, sempre he somiat poder arribar a l'absoluta i poder sortir de titular no m'ho esperava, però estava atent per a qualsevol cosa."
Gavi també ha confessat com es va assabentar de la seva sorprenent convocatòria.
"Fins que no vaig veure la imatge aquí, al vídeo, no m'ho creia. Era a La Masia, a la residència, i els meus amics d'allà m'ho van dir. Me'n vaig assabentar per ells."
🌟 ¡¡Un debut estelar y un récord para la historia de nuestro fútbol!!
Selección Española de Fútbol (@SeFutbol) October 7, 2021
🇪🇸 Hablamos con GAVI tras un día de emociones para él y para toda la @SeFutbol:
🗣️ "Enmarcaré esta camiseta. No me lo creía cuando me convocaron. Siempre intentaré darlo todo".#NationsLeague #VamosEspaña pic.twitter.com/eCJOCCJ8jc
Un rècord de precocitat
Amb només 17 anys, Pablo Pérez Gavira, més conegut com a "Gavi", està vivint un somni aquesta temporada. Després de debutar amb el primer equip del Barça, Luis Enrique Martínez va decidir convocar-lo amb la selecció espanyola per a la disputa de la final four de la Lliga de les Nacions tot i haver jugat només 363 minuts a Primera Divisió.
Gavi s'ha estrenat amb la "roja" com a titular contra Itàlia, una fita històrica, ja que el jove migcampista blaugrana s'ha convertit en el futbolista més jove que debuta amb Espanya, amb només 17 anys i 62 dies. Fins ara, aquest rècord de precocitat estava en mans d'Ángel Zubieta des del 26 d'abril de 1936, quan va jugar un partit amistós entre Espanya i Txecoslovàquia amb 17 anys i 284 dies.
🚨 OFICIAL | ¡¡ONCE INICIAL DE ESPAÑA!!
Selección Española de Fútbol (@SeFutbol) October 6, 2021
👥 Esta es la alineación oficial que ha dispuesto @LUISENRIQUE21 para conseguir el pase a la final de la #NationsLeague ante la anfitriona Italia.
💪🏼 ¡¡VAMOS, CHICOS!! ¡¡A SUPERAR LAS SEMIFINALES!! #VamosEspaña pic.twitter.com/qLI8FAYy4s
Amb el 9 a l'esquena, Gavi no ha acusat els nervis del debut i ha demostrat una personalitat impròpia per a un jugador de la seva edat. El blaugrana no s'ha arronsat contra la veterania dels italians i ha fet alguna falta tàctica al mig del camp per aturar les accions ofensives del rival. A sis minuts pel final, Luis Enrique ha decidit substituir-lo per un altre blaugrana, Sergi Roberto.
En aquests 85 anys que han passat, un altre blaugrana va estar molt a prop de batre el rècord de Zubieta. Es tracta d'Ansu Fati, que es va estrenar com a internacional amb la selecció espanyola absoluta el 3 de setembre del 2020 amb 17 anys i 308 dies.