Marc Márquez en una imatge recent (Reuters)

Esgarrifosa caiguda de Marc Márquez a 180 km/h al Gran Premi d'Alemanya

És el segon accident del dia per a Marc Márquez, que ha volat pels aires i s'ha trencat un dit
Redacció Esport3 Actualitzat
TEMA:
Marc Màrquez

Marc Márquez no ha començat de la millor manera al Gran Premi d'Alemanya de MotoGP. El pilot català ha tingut un accident en una de les corbes més ràpides de Sachsenring. Primer ha perdut el control de la part davantera de la seva Gresini; després, la del darrere. La inèrcia de la moto ha fet que el pilot català sortís volant.

Caiguda amb conseqüències

La caiguda del vuit vegades campió del món posa la pell de gallina. En un primer moment, Márquez ha estat reconegut pels metges i no se li han reconegut lesions de gravetat. Més tard, s'ha actualitzat el seu estat. Una anàlisi posterior sí que ha detectat una petita fractura al dit índex de la mà esquerra, la que acciona l'embragatge. Sortirà demà a la Q1, però ho farà amb molt dolor:

Al matí el pilot català no estava gens content amb el funcionament de la Ducati. Tot i que ha marcat el millor temps a l'inici i que ningú se li acostava, a partir de mig entrenament les coses s'han girat. Martín l'ha superat i Marc ha caigut quan faltaven 5 minuts del FP1. Ha arribat al box i estava força empipat. Caldrà veure les conseqüències de la seva segona i duríssima caiguda, sens dubte, la imatge de la jornada a Sachsenring.

 

Espargaró, out

Aleix Espargaró arribava amb una fractura a la mà dreta, a conseqüència de la caiguda que va patir a Assen fa cinc dies. En aquesta mà porta tatuat "full gas" (gas a fons) a la zona del colze i la paraula "brake" (fre), al dit índex. Tenia el vistiplau del servei mèdic, però li havien dit que no aguantaria el dolor. Ho ha provat, ha fet dues voltes, però efectivament tenia tant de mal que ha desistit i no ha continuat rodant. Ja vestit sense la granota ha mirat l'entrenament que feia el seu company Maverick Viñales.

El matí tampoc ha estat tranquil·litzador per Jorge Martín, tot i que ha anotat el millor registre. D'una banda, li ha explotat l'airbag de la granota per un moviment brusc i de l'altra no li ha funcionat el dispositiu de baixar de la moto quan feia les proves de sortida en acabar l'FP1.

Una tarda força moguda

Viñales ha trencat el cronòmetre amb rècord al circuit de Sachsenring, una pista amb la major part dels revolts a esquerra i que en les dues corbes de dreta s'han concentrat fins a 12 caigudes en MotoGP. Viñales, amb Aprilia, ha sorprès tothom amb un gran registre, gairebé 4 dècimes de marge sobre Jorge Martín amb Ducati, segon. La tercera plaça ha estat pel portuguès Miguel Oliveria, seguit d'Àlex Márquez, Pecco Bagnaia i Enea Bastianini. Setè s'ha classificat Franco Morbidelli, al davant de Pedro Acosta. El murcià també ha caigut, com Marco Bezzecchi, Johann Zarco, Remy Gardner (que substitueix Rins) Takaaki Nakagami, Enea Bastianini i Fabio Di Giannantonio. Aquest últim ha anat a terra al revolt de final de recta, la seva moto ha sortit catapultada i la Ducati ha acabat a sobre de les proteccions de l'escapatòria, "l'airfence". Per substituir aquests coixins inflables s'ha aturat la Pràctica amb bandera vermella.

El matí ha estat més tranquil, però no exempt d'ensurts. Marc Márquez no estava gens content amb el funcionament de la Ducati. Ha caigut quan faltaven 5 minuts de l'FP1. Ha arribat al box i estava força empipat. Tot i que l'han preparat les dus motos per fer els assaigs de sortida, el de Cervera ha decidit quedar-se al box. Pel que fa a Jorge Martín, autor del millor temps a l'entrenament lliure s'ha vist importunat dues vegades. Una, quan li ha explotat l'airbag de la granota per un moviment brusc i l'altre quan no li ha funcionat el dispositiu d'abaixar la moto a l'hora de fer les proves de sortida en acabar l'FP1. 

ARXIVAT A:
Marc Màrquez
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut