Manila, a les Filipines, negada d'aigua pel pas del tifó Vamco
Durant aquesta nit i matinada el tifó Vamco ha travessat l'illa de Luzon, a les Filipines, i ha passat per sobre de Manila, on ha deixat una ciutat coberta d'aigua i on rius i embassaments es troben en risc de desbordar-se.
Vamco va tocar terra a darrera hora de dimecres a la costa est de Luzon, per la província de Quezon, amb vents sostinguts de 155 km/h i cops que van arribar als 255 km/h. Un vent acompanyat de pluges torrencials. Tot i que ja ha travessat les Filipines, els seus efectes encara se sentiran durant tot avui a les províncies del centre i oest de Luzon.

Manila, capital de les Filipines amb 12 milions d'habitants, ha despertat avui amb pluges intenses i persistents, amb els carrers coberts d'aigua i amb extenses inundacions en els barris més baixos. Una situació que algunes persones comparen amb el tifó Ketsana de l'any 2009, el més devastador que ha travessat Manila i que va deixar 464 morts a tot el país.
A l'extrem est de la ciutat, centenars de famílies han estat evacuades perquè la crescuda del riu Marikina ha assolit els 21,8 metres, i supera la marca que va deixar el Ketsana el 2009 i que només en aquesta zona de Manila va deixar 78 morts.
Els embassaments d'Angat, Caliraya, la Mesa i Ipo, que subministren aigua a l'àrea metropolitana de Manila, han començat a alliberar aigua i es troben en risc de desbordar-se.
Vamco és el cinquè tifó que afecta el país en menys d'un mes i ja en porten 21 en aquest 2020. I el pitjor de tot és que s'espera el pas d'unes quatres tempestes tropicals més abans no acabi l'any, un any especialment vulnerable a aquests fenòmens per l'impacte del fenomen la Niña.
- ARXIVAT A:
- Crisi climàticaMeteorologia