Tot costa
Narrador de "LaTdT"
@BernatSoler_CAT21/06/2022 - 18.59 Actualitzat 21/06/2022 - 19.20
Quan el nom de Bernardo Silva va començar a relacionar-se amb el Barça, molts aficionats del futbol van quedar desconcertats i es van fer la mateixa pregunta: com pot ser que un club immers en una greu crisi econòmica com el Barça es pugui fixar en una de les figures del Manchester City?
La qüestió és que, encara que sembli mentida, l'interès existeix i tots els actors implicats en l'operació ja han començat a moure les seves cartes.
Qui té la paella pel mànec és el Manchester City. Bernardo Silva és un dels seus jugadors franquícia, ha culminat una de les millors temporades de la seva carrera i encara té dos anys de contracte amb el club anglès. Per tot això, el City no té cap necessitat de vendre'l. Ara bé, això no significa que el consideri intransferible.
La postura de l'equip dirigit per Guardiola amb Bernardo Silva és la que aplica amb tots els jugadors: si un futbolista no vol seguir a Manchester, ells no el retindran. Si el migcampista portuguès vol marxar, només ho ha de comunicar i acompanyar aquest desig de l'oferta d'un club comprador adequada al seu valor de mercat. I ara mateix el City creu que Bernardo Silva val 100 milions d'euros.
📌 Què passa amb Bernardo Silva?
Tot costa (@totcosta) June 21, 2022
▶️ https://t.co/30gNn0UzOd pic.twitter.com/XNImQU84F2
Com s'ho farà el Barça per fitxar un jugador tan car ja és una altra història. A favor seu hi ha el precedent de Ferran Torres, fitxat aquest hivern del City després d'un estira-i-arronsa que va començar amb una petició de 70 milions per part dels anglesos i que es va acabar tancant per 55 milions d'euros.
Per reunir els diners que costa Silva, el Barça podria comptar amb els ingressos que tregui de la venda dels diferents actius autoritzats per l'Assemblea i també pel que pugui obtenir si traspassa Frenkie de Jong al Manchester United. El Barça espera treure'n entre 75 i 85 milions d'euros. El que està descartat del tot és un intercanvi amb el City entre De Jong i Bernardo Silva, ja que els anglesos no hi estan interessats.