La línia ferroviària de la costa entre Vandellòs i Salou ha perdut els trens, però ara alguns ajuntaments volen donar als edificis que acollien les estacions una segona oportunitat. Hi ha dues situacions diferenciades: les poblacions de Salou i Cambrils creuen que les estacions podrien tenir protagonisme en el futur projecte de tramvia TRAMCAMP i volen enderrocar les construccions; en canvi, les poblacions del sud, Mont-roig i Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, les volen arreglar i integrar-les a una futura via verda. L'estació de Salou, en un estat d'abandonament evident A Salou l'estació no té cap valor arquitectònic i en l'espai que ocupa s'hi vol fer una gran plaça que permeti posar en valor la Torre Vella i l'església de Santa Maria. A Cambrils, l'alcalde Oliver Klein ja ha dit que la intenció és enderrocar l'edifici, construït el 1865, per unir dues avingudes i acabar amb la divisió que durant anys ha provocat el traçat al centre de la població. "Des dels anys 70 i fins i tot amb l'actual planejament urbanístic, del 2005, ja es tenia clar que aquesta estació no tenia cap ús futur, i el que il·lusiona els polítics i els veïns és l'obertura del poble al mar." L'antiga estació de Cambrils que l'Ajuntament ja ha dit que vol enderrocar Però un grup de veïns s'hi oposa i proposa buscar alternatives per integrar l'immoble a l'urbanisme de la zona, per no perdre part de la història del municipi, segons Ignasi Martí, de la plataforma Conservem l'Estació de Cambrils. "No entenem les presses de l'actual equip de govern de l'Ajuntament per enderrocar un edifici. Està catalogat per l'agència de patrimoni de Catalunya. Es pot integrar perfectament amb les noves tendències de l'urbanisme i suposaria un actiu en positiu per a la història de Cambrils." De Cambrils cap al sud els alcaldes proposen fer servir el traçat com a via verda quan es desmantelli la via, segurament a partir de la primavera. Volen fer servir les estacions com a centres turístics i culturals. L'alcalde de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Alfons Garcia, fins i tot en té definits els usos. "Preservar una part de la història recent del municipi. L'estació va donar al poble una gran presència en aquest eix. També volem que sigui un punt de referència per a la via verda en aquest tram. Finalment també faríem que fos l'eix vertebrador per a les restes que tenim al municipi de la Guerra Civil." L'Ajuntament de l'Hospitalet de l'Infant vol que l'edifici sigui un punt de referència a la via verda Tots els alcaldes estan negociant amb el gestor d'infraestructures ferroviàries (ADIF) les cessions a llarg termini dels recintes o el permís per enderrocar, en el cas de Cambrils. Els que volen mantenir i arranjar les estacions demanen a l'ens gestor que els en cedeixi l'ús tan aviat com sigui possible per evitar que els edificis s'ensorrin com a conseqüència del mal estat en què es troben, després de dècades sense cap tipus de manteniment, com ha explicat Fran Morancho, alcalde de Mont-roig del Camp. "L'estació no està bé. El que volem nosaltres és recuperar l'espai, valorarem si hi podem fer una cafeteria. És un eix turísticament molt important per poder connectar molts punts d'aquests municipis, per anar en bicicleta, caminar..." L'alcalde de Mont-roig del Camp vol recuperar l'ús de l'edifici En total serien vint quilòmetres de passeig que enllaçaria espais naturals, càmpings i racons fins ara poc accessibles. Els empresaris de la zona creuen que seria un molt bon revulsiu turístic.