"The offer" Semàfor Verd A quina plataforma? SkyShowtime. Nova plataforma que inclou continguts de diferents estudis i canals. S'estrena dimarts, 28 de febrer De què va? Sèrie relacionada amb la pel·lícula "El padrí". Es tracta d'una recreació de la gestació de la pel·lícula que té com a protagonistes Mario Puzo, que va ser l'autor de la novel·la en què es va basar; el productor Alfred Ruddy, que la va tirar endavant, i el director, Francis Ford Coppola. I ara em direu: això no podria ser simplement un making of de la pel·lícula? Sí, potser sí. Però la sèrie és fascinant. Per una banda hi ha el fet d'anar veient com es va cristal·litzant la pel·lícula que tots coneixem. Com es van prenent les decisions que després es traslladaran en escenes icòniques que tenim molt presents. Per l'altra hi ha el fet de seguir les dificultats de cadascun dels personatges. Tots hi tenen molt en joc i és molt fàcil implicar-se en la història d'un Mario Puzo que és un escriptor fracassat abans d'escriure "El padrí" i ofegat pels deutes, o d'Alfred Ruddy, que troba en el cinema una via per tenir una feina que l'ompli a nivell personal. I finalment, hi ha el fet de veure el context, del moment en què es va produir la pel·lícula, la influència. Les converses entre Puzo i Coppola cuinant, per exemple. I l'impacte que va tenir entre els mafiosos reals, que van intentar impedir que es fes la pel·lícula, arribant a la violència, i que dona tensió a la història. La recreació del dia a dia als estudis de Paramount és molt creïble. Els actors estan tots molt bé, sobretot en Matthew Goode, que interpreta un dels productors importants de l'estudi. I la sèrie és plena de referències cinematogràfiques i de sèries de l'època que per als que ens agrada això són una meravella. "Red Rose" Semàfor Groc A quina plataforma? Netflix De què va? Sèrie sobre uns adolescents que s'enfronten a una aplicació de mòbil, que s'aprofita de moments de vulnerabilitat dels adolescents per fer-los creure que els vol ajudar i després els aliena dels seus amics i de la seva família. L'objectiu és tenir-los sota control per poder donar-los ordres que se senten obligats a complir i que tenen una importància que va creixent. Cada cop són pitjors. És una manera diferent de combinar el gènere del terror, en concret del subgènere de l'slasher, ja que el grup d'adolescents van caient un a un en aquesta aplicació, amb el malson de la tecnologia moderna que podem trobar en sèries com "Black Mirror". De fet, el tema de la sèrie, que és l'obsessió dels adolescents amb els mòbils i la dependència que molts hi tenen, és bastant evident. Aquesta aplicació representa la influència que tenen altres aplicacions reals però aquí es porta a l'extrem, ja que Red Rose controla realment les seves vides per destruir-les. La trama combina aquesta dinàmica amb la pregunta de qui (o què) hi ha darrere de l'aplicació. Està més ben escrita del que es podria esperar en una sèrie d'aquestes característiques i els actors, la majoria força desconegut, excepte Isis Hainsworth ("Metal Lords"), estan força bé. Hi ha un moment a mitja temporada que flaqueja, i segurament li sobren alguns episodis. Però com a entreteniment per endur-se algun ensurt de tant en tant funciona bé. "Liaison" Semàfor Groc A quina plataforma? Apple TV+ De què va? És una sèrie d'espies de producció anglofrancesa i els protagonistes són Eva Green per la part anglesa i Vincent Cassel per la part francesa. Tots dos estan involucrats en el món de l'espionatge. Ella és agent del servei d'intel·ligència britànic i ell també havia estat agent però ara és un mercenari. Tenen una altra cosa en comú: havien estat parella, amb una relació molt passional però també tempestuosa. La sèrie comença amb un ciberatac molt potent que posa el servei d'intel·ligència britànic sobre la pista dels hackers que l'han dut a terme. És a través d'aquesta història que els dos protagonistes s'acaben retrobant, tots dos en posicions molt diferents en la trama d'espionatge i ciberatacs que es barregen amb la seva relació. Combina el thriller geopolític amb el passat de la relació entre ells dos. Ella ha tirat endavant i té una vida amb un altre home però quan ell reapareix les emocions que sent fa que tota aquesta altra vida es vegi falsa. Malgrat tot, la sèrie té més interès per la part política, amb trames de lluita pel poder intricades i absorbents, que no pas per la relació dels dos protagonistes, força tòpica.  "Mayfair Witches" Semàfor Vermell A quina plataforma? AMC+ De què va? És la sèrie a esquivar d'aquesta setmana, basada en una novel·la de l'escriptora Anne Rice. Perquè potser sabent que la protagonitza Alexandra Daddario, una actriu que està de moda darrerament sobretot des que va aparèixer a "The White Lotus", decidiu donar-li una oportunitat. I ella no està malament en el paper. És sobretot la sèrie, el que m'ha decebut molt. Comencem per les coses bones, que en té. A banda d'ella, hi ha una estètica gòtica i una atmosfera que estan ben construïdes i creen un to on es podria fer una bona sèrie. Pot arribar a recordar les sèries de Mike Flanagan. Però tant la direcció com el guió són molt lluny de sèries com "The Haunting of Hill House" o "Bly Manor". El guió té situacions molt inversemblants, fins i tot tractant-se d'una sèrie de gènere fantàstic. De fet, ja el punt de partida és una mica hilarant: una neurocirurgiana descobreix que és l'hereva d'una dinastia de bruixes poderoses. El desenvolupament té molts moments que podrien ser còmics si no fos perquè la sèrie es pren a si mateixa seriosament. S'infla tot d'un dramatisme que no tapa problemes de ritme greus que fan que la sèrie es desplomi molt de pressa. Si això no fos suficient, els lectors del llibre diuen que no han estat gens rigorosos amb l'adaptació. Així que sembla que ni per aquesta banda mereix que se li doni una oportunitat. "Stonehouse" Semàfor Verd A quina plataforma? Filmin De què va? És una comèdia. Es tracta d'una història real d'un ministre britànic que va fingir la seva pròpia mort. Va deixar la roba que duia en una pila en una platja per fer creure tothom que havia anat a nedar i s'havia ofegat. Aquesta era la idea brillant que tenia perquè havia estat falsejant els comptes de diverses empreses de les quals era propietari i, com que les estaven investigant, es va veure a venir que l'atraparien. La millor part és que va funcionar, almenys durant un temps. Es van escriure articles explicant la seva mort inesperada. La sèrie retrata el personatge, John Stonehouse, com un individu pusil·lànime, no gaire intel·ligent i una mica cagadubtes, un perfil que li va perfecte a Matthew Macfadyen (el personatge no és tan diferent del de "Succession"), que va acabar fent-se trampes al solitari. Aquest caràcter també va molt bé per generar moments de molta comicitat i presentar una història que no deixa de ser la d'un polític corrupte com una comèdia. A Matthew Macfadyen l'acompanya Keeley Hawes (l'actriu d'"Els Durrell"), que és la seva dona a la vida real i que interpreta la dona del polític a la ficció. Les escenes entre tots dos són les més divertides de la sèrie.