Logo de Vodafone a l'exterior de les oficines de Düsseldorf, a Alemanya (Europa Press/Federico Gambarini)

Vodafone es planteja vendre el negoci a Espanya

Dins el pla de reestructuració, anuncia 11.000 acomiadaments a tot Europa i fer un gir al negoci a Alemanya

Jordina Molas Salort

Vodafone acaba de presentar uns resultats insuficients per la seva nova consellera delegada, Margherita Della Valle, i per això creu que la companyia ha de canviar i transformar el negoci, molt tocat per la forta competència. L'últim any fiscal, que acabava al març, Vodafone ha vist com els ingressos es mantenien, però la facturació per serveis ha caigut. És el cas d'Espanya, on han caigut un 6,5%.

Per això, ha anunciat un pla per revifar la companyia que passa per tres eixos principals: retallades de plantilla, reestructurar els negocis a Alemanya i Espanya, i centrar-se en l'experiència dels clients.
 

En perill la filial espanyola

En el cas d'Espanya, plantegen una revisió estratègica que podria passar per vendre la seva filial espanyola o reestructurar el negoci, perquè han tingut menys ingressos per serveis i els han caigut les vendes de dispositius.

Seu de Vodafone a Madrid (Europa Press/Alejandro Martínez Vélez)

A Alemanya, els ingressos per serveis els van caure un 1,6% i ara es plantegen fer un gir al negoci.

I a tot el grup ja han anunciat que acomiadaran 11.000 treballadors a tot Europa en 3 anys, per simplificar la seu central i els mercats locals.

Prioritats per recuperar competitivitat

La prioritat de tot plegat, explica la consellera delegada, són els clients, la simplificació de l'organització i el creixement per recuperar competitivitat. La companyia s'ha trobat amb una forta competència que li ha fet minvar el negoci.

ARXIVAT A:
Economia de butxacaTecnologia
Anar al contingut