Els autobusos que feien serveis mínims han quedat desbordats (CCMA)

Aglomeracions i esperes més llargues per la vaga de busos de TMB, amb un seguiment massiu

Tots els sindicats amb representació a TMB donen suport a l'aturada per reclamar la jubilació dels conductors als 60 anys

RedaccióActualitzat

Vaga de 24 hores amb molta incidència als autobusos urbans de Barcelona. El seguiment de l'aturada, segons fonts tant dels sindicats com de TMB, és d'un 90%. Aquest dijous al migdia hi ha hagut una concentració davant de la Delegació del govern espanyol. Allà han decidit marxar pel passeig de Gràcia fins arribar a la plaça Catalunya, on la marxa s'ha aturat.

Malgrat que els sindicats han desconvocat les aturades parcials que tenien previstes fins al 26 de maig, han mantingut aquesta vaga de 24 hores convocada per la CGT. La protesta d'aquest dijous durarà tot el dia. Aquests són els serveis mínims, que s'estan complint amb normalitat:

- En hora punta al matí, de 6.30 a 9.30 hores, un 40% del servei. Circularan menys de la meitat dels busos previstos.

- En hora punta a la tarda, de 16 a 20 h, també d'un 40%.

- En la resta de franges, els serveis mínims són del 20%. És a dir, passaran un de cada cinc busos previstos.

A més, en hores punta també circularà un bus del barri per línia.

TMB considera que els serveis mínims establerts per la Generalitat són "insuficients". Havia demanat que fossin del 90% en hora punta i tem que hi pugui haver problemes per l'augment de l'ús del transport públic.

Molta gent no ha pogut ni entrar als pocs autobusos que han circulat per Barcelona (CCMA)

La majoria d'usuaris que aquest matí han volgut agafar el seu autobús per anar a treballar o estudiar s'han vist sorpresos en veure temps d'espera més llargs del que és habitual. Fins a 20 o 30 minuts més. Això ha provocat aglomeracions de gent en moltes parades de Barcelona i autobusos molt plens.

Molts usuaris han optat també per fer servir el metro de Barcelona com a mitjà alternatiu de transport i els combois de les línies més concorregudes a primera hora, la 1 i la 5, anaven molt plens de gent.


Què reivindiquen?

Els conductors d'autobús fan vaga en suport d'una demanda laboral del sector del transport per carretera que reivindica la jubilació als 60 anys pel desgast físic que representa la seva feina.

La vaga està tenint un alt seguiment i incidència (CCMA)

Tot el comitè d'empresa dels autobusos de TMB s'ha adherit a la vaga, que està convocada a escala estatal pel sector del transport de viatgers i de mercaderies perquè el govern espanyol apliqui els coeficients reductors a aquests treballadors i es puguin jubilar als 60 anys, i no pas als 62 com passa ara.


Pot tenir més seguiment que les anteriors?

Aquesta vaga de dijous és diferent respecte a les que s'han viscut aquesta setmana. Té el suport de tots els sindicats amb representació a TMB i s'emmarca dins una convocatòria més general a tot l'estat per part de la CGT que afecta el transport per carretera de mercaderies i persones.

Per tant, hi pot haver altres afectacions en autobusos urbans i interurbans en altres indrets, així com també en mercaderies en camió.

Les que s'han viscut aquesta setmana havien estat convocades per les seccions sindicals SIT, Actub i Acat, que no representen la majoria del comitè d'empresa. Reivindicaven la manca d'acord en el conveni col·lectiu.

Segons TMB, el seguiment del primer dia d'aturades, dilluns, va ser d'un 8%. I dimarts va ser del 3%. La realitat és que els usuaris la van notar poc.

ARXIVAT A:
Transport públicMobilitat
Anar al contingut