Uniqlo ha presentat una demanda contra tres dels operadors de Shein (Europa Press)

Uniqlo denuncia Shein per copiar-li una ronyonera que s'ha fet viral a TikTok

La marca japonesa exigeix "el cessament immediat de les vendes del producte d'imitació i una compensació per danys"

La firma japonesa Uniqlo ha presentat una demanda contra el gegant xinès de moda low-cost Shein. L'acusa de copiar una de les seves icòniques bosses de mà, una ronyonera que va llançar al mercat l'any passat i que ha estat un èxit de vendes a tot el món.

I és que aquest producte de niló de preu assequible es va convertir ràpidament en un fenomen viral a xarxes socials com Instagram o TikTok.

Ara, la companyia nipona, que pertany a Fast Retailing, ha presentat una denúncia al Tribunal de Districte de Tòquio contra tres operadors de Shein: Roadget Business, Fashion Choice i Shein Japan. Els reclama uns 160 milions de iens, cosa que equivaldria a un milió d'euros, sense incloure els interessos. 

A més, els exigeix "el cessament immediat de les vendes del producte d'imitació i una compensació pels danys patits com a resultat de les vendes".

Uniqlo, que opera a 2.491 botigues i a 26 mercats de tot el món, va prendre aquesta decisió en considerar que la forma de la ronyonera d'imitació venuda per Shein "s'assembla molt a la del seu propi producte". I assegura que aquesta venda ha afectat "significativament" la confiança del client en la qualitat d'Uniqlo i els seus productes.

A més, segons Fast Retailing, la seva empresa respecta els drets de propietat intel·lectual d'altres companyies i "prendran les mesures necessàries contra qualsevol acte que infringeixi la seva propietat intel·lectual".
 

Shein s'enfronta a nombroses demandes

Fundada l'any 2008 a la Xina i ara amb seu a Singapur, Shein ha conquerit el mercat global del "fast fashion" en els últims anys, amb la ràpida renovació de les seves col·leccions a preus molt reduïts. Les vendes són gairebé en exclusiva per internet i estan dirigides a una clientela jove i hiperconnectada.

Amb tot, la companyia s'enfronta a nombrosos procediments judicials per plagi. Sense anar més lluny, fa uns mesos, la cadena multinacional H&M demandava Shein per una presumpta infracció contra els drets d'autor dels dissenys de la firma sueca.

I l'any passat, una investigació de The Wall Street Journal va revelar que, en aquell moment, el gegant xinès acumulava una cinquantena de denúncies per violacions de la propietat intel·lectual en els darrers tres anys.

A més, ONG com Open Eye van acusar la companyia de tenir fàbriques i tallers sense les mínimes mesures de seguretat, amb personal sotmès a condicions laborals abusives, sense contracte i doblant la jornada laboral.

I al desembre, el lloc de comerç electrònic xinès Temu també va atacar Shein davant els tribunals federals nord-americans, acusant-lo d'haver utilitzat mètodes "a l'estil màfia" per frustrar el seu desenvolupament als Estats Units.

Així i tot, té previst convertir-se en una empresa que cotitzi a la Borsa de Nova York, segons diversos mitjans locals. La marca va ser valorada en 66.000 milions de dòlars l'any passat.

 

ARXIVAT A:
Moda
Anar al contingut