La incidència informàtica global està afectant el 061

El telèfon 061 Salut Respon torna a funcionar al 100% després de més 6 hores d'incidències

La línia de consultes mèdiques, que s'ha vist afectada durant prop de sis hores per la fallada informàtica global, ja funciona a ple rendiment i atén tota mena de consultes

RedaccióActualitzat

El telèfon 061 Salut Respon ja funciona a ple rendiment, després d'un matí d'avaries a causa de la incidència informàtica generalitzada, que afecta empreses d'arreu del món que fan servir el sistema Windows de Microsoft. El Servei d'Emergències Mèdiques (SEM) ha informat a través d'una piulada que la línia ha tornat a la normalitat i ja pot atendre tota mena de consultes.

Durant prop de sis hores, les incidències han obligat el SEM a demanar a la població que no truqués al 061 si no era per a urgències i emergències sanitàries per tal de no col·lapsar les línies. Des del SEM han apuntat que els dubtes i consultes sobre salut s'anirien solucionant a mesura que el servei es restablís.

Segons ha detallat el conseller de Salut, Manel Balcells, en roda de premsa, alguns hospitals s'han vist afectats per la incidència, tot i que això no els ha impedit seguir donant assistència.

Es tracta de l'Institut Guttmann, el Consorci Sanitari de Terrassa i l'Hospital General de Granollers, i l'Hospital Sant Joan de Déu d'Esplugues de Llobregat i Sant Boi. També s'ha vist afectat el Banc de Sang i Teixits, així com els serveis de radioteràpia de l'accelerador ICO (Institut Català d'Oncologia) i de l'Hospital de Terrassa, que esperen recuperar el servei progressivament. A més, també han pogut tenir afectacions parcials alguns centres d'atenció primària que no són de l'Institut Català de la Salut (ICS).


La fallada de Microsoft, origen de l'avaria del 061

L'origen de tot plegat és la incompatibilitat d'una actualització automàtica de la plataforma de seguretat CrowdStrike, un antivirus líder en la indústria pensat per aturar possibles atacs de seguretat informàtica, que ha xocat amb els sistemes de Microsoft.

Que hagi passat això, segons Realp, "ha estat una mala sorpresa no esperada."

Segons diu, "normalment, quan es fa una actualització, no es fa d'una manera massiva", ja que assegura que "les actualitzacions primer es proven i, quan es té tot controlat, s'apliquen de forma massiva."

ARXIVAT A:
Salut
Anar al contingut