
Trinxen en poques hores el "collage" pels 30 anys de la piràmide del Louvre
El pas dels turistes durant el cap de setmana destrossa la instal·lació que envoltava l'estructura d'Ieoh Ming Pei
Així era l'obra quan l'artista JR i els seus quatre-cents voluntaris van acabar el muntatge, aquest dissabte:
Come discover the Great Pyramid this weekend @MuseeLouvre pic.twitter.com/aHgwmx4d1a
JR (@JRart) 30 de març de 2019
I així estava poques hores després...
This project is also about presence and absence, about reality and memories, about impermanence. pic.twitter.com/ic1vlqXjvG
JR (@JRart) 31 de març de 2019
Era un "collage" fotogràfic de 17.000 metres quadrats que, mitjançant la tècnica del "trompe-l'oeil", feia aparèixer els fonaments imaginaris de la piràmide del Louvre.
Però l'obra, el parany visual i la il·lusió òptica van ser flor d'un dia. El sol va assecar la cola que unia les peces, i a cada pas els visitants estripaven, arrossegaven i s'acabaven enduent el fràgil paper amb què estava feta l'obra. El resultat va ser un munt de crítiques cap a JR i la decepció dels visitants.
Vida pròpia
Però JR, el polifacètic i multidisciplinari artista responsable de l'obra no ho veu així:
"Les imatges, com la vida, són efímeres. Un cop enganxada, l'obra d'art té vida pròpia. El procés és sobre la participació de voluntaris, visitants i lladres de records. El projecte és també sobre presència i absència, sobre realitat i memòries, sobre la impermanència."

L'any 2016 aquest mateix artista ja va fer una primera intervenció al Louvre projectant una reproducció de la façana del museu a la superfície de la piràmide de manera que la feia desaparèixer.
La piràmide del Louvre es va inaugurar el 1989 al pati davanter del museu. Malgrat les polèmiques i les crítiques que van envoltar el disseny i la construcció de l'estructura de vidre, l'obra del xinès Ieoh Ming Pei ha esdevingut un símbol de París tan reconeixible com la Torre Eiffel.
- ARXIVAT A:
- França