Trànsit renovarà una desena de radars obsolets a l'A-2 en punts amb alta sinistralitat

El sistema actual --un radar a cada punt-- no permet controlar la velocitat a tots els carrils

RedaccióActualitzat

El Servei Català de Trànsit renovarà una desena de radars a l'A-2 que han quedat obsolets. L'objectiu és aconseguir una reducció significativa de la sinistralitat en punts on hi ha una alta concentració d'accidents i en què la velocitat excessiva és un factor recurrent.

Des que Trànsit va desplegar el 2004 el pla integral contra l'alta velocitat, s'han reduït un 49% les víctimes mortals i els ferits greus als trams sota control de radar.

La renovació de radars es farà al llarg de l'A-2 entre Barcelona i Lleida, en tots dos sentits de la marxa.

Un dels radars que es canviaran a l'A-2 (3Cat)

El sistema actual no permet controlar tots els carrils

El sistema actual --un radar a cada punt-- no permet controlar la velocitat a tots els carrils. Ara Trànsit canviarà el sistema per un de nou que ja funciona en altres vies, com la B-23.

Un tipus de radar fix multicarril que abasta tota la circulació.

Els radars de l'A-2 se substituiran per dispositius més moderns (3Cat)

En total, es canviaran 10 radars a l'autovia. Un altre dels que s'actualitzarà s'ubica a la C-58.

En conjunt, s'hi invertiran 3 milions i mig d'euros.

 

Velocitat variable a la C-58

Una altra actuació per augmentar el nivell de seguretat viària serà la instal·lació d'un sistema de gestió de velocitat variable a la C-58, una mesura que s'ha demostrat que és efectiva per disminuir els accidents.

En concret, s'instal·larà entre Sant Quirze del Vallès i l'entrada de Barcelona.

Alhora, en una carretera amb un alt volum de trànsit com aquesta, permetrà millorar les condicions de circulació.

Vehicles circulant per la C-58 en el punt d'enllaç amb el nus de la Trinitat (ACN/Jordi Pujolar)

Fer que l'accident sigui menys lesiu

Segons el director de Trànsit, Ramon Lamiel, "controlar la velocitat i reduir-la implica que l'accident sigui menys lesiu".

Per això, assegura que continuarà sent una de les polítiques troncals del servei "especialment, en aquells punts en què tinguem més concentració d'accidents":

"El control de velocitat persegueix un doble efecte: no només la reducció de la sinistralitat i que sigui menys lesiva, sinó també donar fluïdesa al trànsit. Reduint velocitat retens la massa per donar més fluïdesa als que tens davant."

ARXIVAT A:
TrànsitAutopistesSeguretat
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut