Spotify, amb seu a Suècia, té gairebé 10.000 empleats a tot el món (Dado Ruvic/Reuters)

Spotify farà fora 600 treballadors dels 9.800 que té al món i admet errors de càlcul

La plataforma de música a la carta s'afegeix a l'actual onada d'acomiadaments de les grans companyies tecnològiques

Spotify ha anunciat aquest dilluns que retallarà un 6% la seva plantilla. Això vol dir que farà fora 600 dels 9.800 treballadors que l'empresa té a tot el món.

La plataforma de música en línia se suma, així, a l'onada d'acomiadaments de diversos gegants de la indústria tecnològica, com Amazon (18.000 treballadors acomiadats), Google (12.000 treballadors acomiadats) o Microsoft (10.000 treballadors acomiadats), entre d'altres.

La retallada de personal ha estat comunicada al regulador nord-americà, la SEC, i als empleats de la companyia a través d'un comunicat del seu fundador i director executiu, Daniel Ek.

En l'escrit, el cap de Spotify ha admès "errors de càlcul" en pensar que "els bons temps que va viure la firma durant la pandèmia, quan els confinaments van impulsar amb força el negoci, podrien mantenir-se un cop es relaxessin les restriccions".

"En retrospectiva, vaig ser massa ambiciós en invertir abans que creixessin els nostres ingressos. I per aquest motiu, avui estem reduint la nostra base d'empleats (...) Assumeixo tota la responsabilitat pels moviments que ens han portat fins aquí. El meu objetiu ara és garantir que tots els empleats rebin un tracte just quan se'n vagin."

 

Una àmplia reestructuració

El gegant de l'streaming musical ha explicat que destinarà entre 35 i 45 milions d'euros a efectuar aquests acomiadaments, i que els acomiadats cobraran uns cinc mesos d'indemnització, seran compensats per les vacances que no hagin utilitzat, mantindran la seva assegurança mèdica per un temps, tindran l'oportunitat de ser reubicats i, si el seu estatus migratori depèn de la seva feina, obtindran assessorament de recursos humans.

La plataforma ha anunciat, també, que reestructura la seva cúpula directiva, fet que implica la sortida de la fins ara cap de Continguts i Publicitat, Dawn Ostroff, i l'ascens de dos nous copresidents, Alex NorströmGustav Söderström.

Daniel Ek ha justificat les mesures, també, per la reducció en la inversió dels anunciants, provocada per la inflació i la pujada dels tipus d'interès, derivades d'un 2022 marcat per la guerra d'Ucraïna. Tot això, ha dit, ha suposat un augment dels costos operatius.

"Hem fet un esforç considerable durant els últims mesos, però no ha estat suficient."

L'anunci ha fet que les accions de Spotify hagin pujat un 3,5%.

 

ARXIVAT A:
Música
Anar al contingut