Accident ciclista a Castellbisbal
Accident ciclista a Castellbisbal (EFE/Alejandro García)

Senyalització intel·ligent que detecta ciclistes, aposta de Trànsit contra els accidents

El Servei Català de Trànsit farà proves al setembre d'aquest sistema que redueix la velocitat màxima quan a la via hi ha ciclistes circulant

RedaccióActualitzat

El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel, ha defensat la instal·lació de senyalització intel·ligent a les vies més utilitzades per ciclistes per prevenir accidents com el que hi va haver aquest diumenge a Castellbisbal (Barcelona), que va causar la mort de dos ciclistes.

En una entrevista aquest dilluns a Catalunya Ràdio, Lamiel ha explicat que la Generalitat ja està parlant amb els titulars de les vies, especialment amb les Diputacions, per poder "aplicar tecnologia i control de velocitat a les vies on comparteixen mobilitat els col·lectius vulnerables i els vehicles".

El responsable de Trànsit ha apostat per la instal·lació d'aquesta senyalització intel·ligent, que s'activa quan detecta que hi ha ciclistes i indica l'obligació de reduir la velocitat, i ha explicat que al setembre ja es començarà a aplicar en algun túnel.

Ara Trànsit, que ja ha licitat el projecte, ha de decidir --segons ha explicat Lamiel a TV3-- si es provarà en un dels túnels de la C-59 o bé en un de la carretera que porta al pantà de Sau.

Un cop avaluat el sistema en túnels, la intenció de Trànsit seria estendre-ho a vies que siguin molt freqüentades per ciclistes i també motoristes.

Lamiel ha reconegut que "no es poden poblar de tecnologia totes les carreteres", però considera que sí que es poden identificar les més utilitzades i aplicar-hi mesures.


"Esperem que s'apliqui el Codi Penal"

El director de l'SCT no s'ha volgut pronunciar sobre si s'ha d'endurir el Codi Penal en cas d'accidents de trànsit amb ciclistes, però sí que demana que en l'accident d'aquest diumenge s'apliqui el que ja preveu la llei:

"El que s'ha produït aquest cap de setmana són dues morts, lesions i omissió del deure de socors. Això està recollit en el Codi Penal; per tant, nosaltres esperem que s'apliqui."


La Federació Catalana de Ciclisme ha reiterat la seva indignació per uns atropellaments que qualifiquen de criminals i que tenen clar que s'haurien de castigar amb la presó.

Salvador Bigas, membre de la Comissió de Seguretat, assegurava en declaracions a Catalunya Ràdio que "estem massa acostumats que això passi" i reconeixia que és un problema "molt difícil de solucionar" perquè, segons ha assegurat, en la majoria dels casos els conductors anaven beguts o drogats.

Sigui com sigui, ciclistes, motoristes i vianants són les víctimes més freqüents dels sinistres amb fugida. Només l'any passat, a les carreteres catalanes es van registrar 146 accidents amb fugida. El 2019, el Congrés dels Diputats va modificar la llei i va tipificar com a nou delicte penal l'abandonament en accidents de trànsit.


Investiguen el conductor que va atropellar vuit ciclistes a Castellbisbal

Mentrestant, els Mossos d'Esquadra investiguen el conductor acusat d'atropellar vuit ciclistes a Castellbisbal, amb un balanç de dos morts i un ferit crític. L'home, de 41 anys i que està detingut des d'aquest diumenge al vespre, va fugir i va abandonar el cotxe a Martorell, on viu.

Les víctimes tenien 66 i 72 anys i formaven part del Club Ciclista Rubí. L'alcaldessa de la ciutat vallesana, Ana María Martínez, ha decretat 3 dies de dol.

Recupera íntegra l'entrevista al director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel:

ARXIVAT A:
Trànsit
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut