Sense relleu generacional: tancaran botigues de tota la vida al barri barceloní de Sant Andreu

Els fills no es volen dedicar al negoci familiar i a aquest tipus d'establiments els costa molt atreure gent jove
Redacció Actualitzat
TEMA:
Comerç

Una merceria de tres generacions, una botiga de plats i olles fundada el 1948 o una cansaladeria de tota la vida. Són tres comerços ubicats al barri de Sant Andreu de Barcelona que exemplifiquen una problemàtica general: la falta de relleu generacional.

Els treballadors actuals --que sovint són descendents dels fundadors-- ja avisen que, quan es jubilin, hauran d'abaixar la persiana per sempre perquè les noves generacions s'han decantat per altres carreres professionals.

"El primer problema que tenim els comerços de proximitat és el relleu generacional", confirma Pròsper Puig, membre de la segona generació de la Cansaladeria Puig i president de la fundació Barcelona Comerç.

Una opinió que comparteix Mercè Garcia, tercera generació de la botiga Plats i Olles de Sant Andreu: "Segurament arribarà un moment que direm que pleguem i avisarem els clients, sobretot".

"La botiga era el lloc on jo jugava", recorda Ramon Martínez Perelló, tercera generació de la merceria Perelló.

En el vídeo expliquen el seu testimoni.

 

ARXIVAT A:
Comerç Empresa
VÍDEOS RELACIONATS
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut