Una avaria a Sants provoca retards de més d'una hora a 8 línies de Rodalies
Aglomeracions a les andanes de Sants (CCMA)

Matí complicat per dues avaries a Rodalies amb retards de més d'una hora

Les avaries d'aquest matí a la xarxa ferroviària han afectat 200 trens i 75.000 viatgers

RedaccióActualitzat

Complicacions aquest matí a la xarxa de Rodalies de Renfe per una avaria en el sistema de senyalització a l'estació de Sants, a Barcelona. Hi ha hagut retards de més de 90 minuts a les línies R2, R2 Sud, R2 Nord, R11, R13, R14, R15 i R16 direcció Passeig de Gràcia. L'avaria d'Adif ha quedat reparada a les 16.00 encara que les afectacions es mantindran fins que els trens no vagin normalitzant els horaris de circulació.

Caos a Sants aquest matí

En algun moment del matí les aglomeracions a les andanes de Sants eren tan importants que el personal de Renfe hi bloquejava l'accés.

Aglomeracions a Sants (CCMA)

 

Renfe ha informat que, per tal de minimitzar i no incrementar més els retards, es desviaven els trens regionals procedents del corredor sud i amb destí Estació de França per Vilafranca.

 

La incidència ha començat a quarts de set del matí a la zona de vies direcció Passeig de Gràcia..

La companyia ferroviària ha informat d'aquesta situació a través dels seus canals de comunicació i informació al client. Tot i això, ha apuntat que els "importants retards" feien que les afectacions "siguessin importants".

A conseqüència d'aquesta avaria, per temes de logística de personal i material s'han produit retards de 30 minuts a les línies R1 i R3.

Una segona incidència al Camp de Tarragona ha complicat la mobilitat aquest matí

Des de les 08.30 ha estat interrompuda la circulació de trens entre l'Hospitalet de l'Infant i Mont-roig per falta de subministrament elèctric.

La incidència ha afectat els trens de la línia R16 i de Llarga Distància del Corredor Mediterrani.

 

Tècnics d'Adif han arreglat l'avaria a mig matí, però el trajecte en tren entre l'Hospitalet de l'Infant i l'Ametlla de Mar ha continuat sense servei, segons ha informat Renfe. S'ha gestionat un servei alternatiu per carretera entre l'Ametlla i l'Hospitalet de l'Infant.

A les 13.20 tècnics d'Adif han restablert la circulació al tram de l'Hospitalet de l'Infant i l'Ametlla de Mar, que estava interrompuda des de les 08.30.

 

El portaveu de Renfe, Antonio Carmona, en declaracions a Catalunya Ràdio, ha explicat que els tècnics treballen per solucionar les avaries, però en aquests moments no hi ha previsió sobre el restabliment de la circulació amb normalitat a les línies afectades.  

 

Les avaries d'aquest matí a la xarxa ferroviària han afectat 200 trens i 75.000 viatgers. Alguns usuaris expressen indignació a través de la xarxa i denuncien retards de dues i tres hores:

ARXIVAT A:
Mobilitat
Anar al contingut