Les vies de l'estació de la Barceloneta renovades (ACN/Lluís Sibils)
Les vies de l'estació de la Barceloneta renovades (ACN / Lluís Sibils)
Barcelona

Reobertes les estacions de Barceloneta i Ciutadella-Vila Olímpica de l'L4 del metro

A la línia groga del metro de Barcelona s'acaba la primera fase de les obres de renovació de les vies

Actualitzat

Després de més d'un mes tancades per obres, les estacions de Barceloneta i Ciutadella-Vila Olímpica de la línia 4 del metro de Barcelona tornen a funcionar amb normalitat, a partir d'aquest dimarts.

Les obres van començar el 26 de juny, i ara se n'acaba la primera fase, de renovació de les vies, i comença la segona i última fase, en què continuarà sense servei el tram entre les estacions de Barceloneta i Verdaguer. Està previst que aquestes obres s'acabaran el 25 d'agost.

La presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Laia Bonet, ha agraït la comprensió dels ciutadans amb aquestes obres, que permeten renovar sis quilòmetres de via al tram central de la línia groga del metro.

"Aquestes obres són necessàries i ens permetran tenir més fiabilitat en aquesta línia, millorar el confort del passatge i reduir les vibracions."

En aquestes obres de millora s'instal·laran 12.000 metres lineals de carril d'acer, 475 soldadures elèctriques i unes 375 d'aluminotèrmiques, amb una inversió total que supera els 16 milions d'euros.

L'estació de Barceloneta de la línia 4, amb el tram de vies renovat (ACN / Lluís Sibils)

Bonet ha marcat com una "prioritat" el manteniment de la xarxa de metro, tot i que també s'ha compromès amb els projectes per ampliar les línies L1 fins a Badalona, L3 fins a Esplugues i L4 fins a la Sagrera, amb l'objectiu que arribi a més població.

Paral·lelament a aquestes obres, també s'executen les de connexió de vies del tramvia, des de Glòries a Verdaguer, que afecten tota la línia T4 del Tram i que s'espera que acabaran el 31 d'agost.
 

Segona i última fase d'obres a l'L4

Per a aquesta segona fase, TMB preveu continuar reforçant el servei a la resta de línies de metro augmentant la freqüència de totes les línies, amb l'excepció de l'afectada, amb una oferta entre un 6% i un 12% superior.

També es mantindrà el servei de busos llançadora que cobriran el tram afectat i es posarà en circulació el nombre màxim d'autobusos que els carrers puguin absorbir segons la seva capacitat.

En aquesta primera fase, les altres línies de metro i els busos que han servit com a servei alternatiu han absorbit el 90% del passatge del tram afectat.

TMB recomana agafar les línies regulars de bus que operen a la zona i que també continuaran reforçades amb més vehicles: 6, V19 i V21, a més de les línies de l'AMB, la B20 i la B25, per desplaçar-se entre Poblenou i Urquinaona. A més, continuarà habilitat un servei especial de bus per a persones amb mobilitat reduïda entre Verdaguer i Joanic.
 

 

ARXIVAT A:
MobilitatTransport públicMetro
Anar al contingut