Imatge difosa per Renfe d'un tren AVLO, el servei d'alta velocitat "low-cost" (ACN)
Imatge difosa per Renfe d'un tren AVLO, el servei d'alta velocitat "low-cost" (ACN)

Renfe estrena l'AVE "low cost" el 23 de juny i posa avui a la venda bitllets a 5 euros

Els trens d'alta velocitat d'AVLO entre Barcelona i Madrid tindran parades a Lleida, Tarragona, Girona i Figueres, entre altres ciutats

AgènciesActualitzat

L'AVLO, el servei d'alta velocitat "low cost" de Renfe entre Barcelona i Madrid, es posarà en marxa el 23 de juny, més d'un any després de la data prevista inicialment, el 6 d'abril del 2020.

Aquest dimarts es posen a la venda els bitllets, a un preu de 5 euros durant tres setmanes. Fins al 31 de gener, els bitllets es podran adquirir només a la web d'AVLO i, entre l'1 i el 14 de febrer, es podran comprar bitllets al mateix preu tant a la web d'AVLO com a la de Renfe.

Totes aquelles persones que, ara fa un any, van adquirir l'oferta inicial de bitllets a 5 euros, i que es van esgotar en només una hora, podran bescanviar el codi promocional que van rebre per un bitllet nou.

 

Parades a Figueres, Girona, Tarragona i Lleida

L'AVLO començarà a funcionar amb quatre circulacions diàries per sentit entre Barcelona i Madrid, que podrien ampliar-se al llarg de l'any en funció de l'evolució de la demanda, segons ha indicat Renfe en un comunicat. A més, el servei tindrà parades a totes les ciutats del corredor nord-est de Renfe: Guadalajara, Calataiud, Saragossa, Lleida, Tarragona, Girona i Figueres.

Entre Barcelona i Madrid, hi haurà un tren diari directe; dos amb parada a Saragossa, un dels quals començarà el recorregut a Figueres i passarà per Girona; i l'últim sortirà de la ciutat comtal i s'aturarà a Tarragona, Lleida, Saragossa, Calataiud i Guadalajara.

En el sentit contrari, hi haurà dos trens directes entre Madrid i Barcelona; un amb parada a Saragossa, i un quart que arribarà fins a Figueres aturant-se a totes les ciutats amb parada de l'AVLO.

 

L'AVE 'low cost' entre Barcelona i Madrid podria costar només 10 euros
Táboas i Ábalos en la presentació de l'AVLO, el desembre de 2019 (EFE/Ismael Herrero)

 

L'AVE de Renfe amb més places de viatgers

L'AVLO es convertirà en el servei d'alta velocitat de Renfe amb més capacitat de viatgers, amb 438 places per comboi, un 20% més que els actuals trens de la sèrie 112. Seran combois amb emissions zero que circularan amb electricitat 100% renovable.

Inicialment, l'alta velocitat "low cost" de Renfe no preveia fer parades a Tarragona, Girona, Lleida o Figueres, però finalment ha canviat d'opinió. La Generalitat havia demanat per carta que hi hagués parada en aquestes ciutats i també ho havia aprovat el Parlament en diverses resolucions.

 

Ajornat a causa de la pandèmia

L'AVLO s'havia de posar en marxa el 6 d'abril de l'any passat, però la pandèmia del coronavirus va obligar a suspendre'l. L'endemà de decretar-se l'estat d'alarma, Renfe va anul·lar-ne l'entrada en funcionament.

Setmanes més tarda, la situació sanitària i la dificultat de mantenir la distància de seguretat entre els viatgers van propiciar que quedés descartat a curt termini.

 

L'alta velocitat de SNCF, a partir del 10 de maig

Finalment, l'AVE de Renfe s'estrenarà més tard que el seu competidor Oiugo, de l'operadora francesa SNCF, que té previst començar a circular el 10 de maig, un cop finalitzat l'estat d'alarma a Espanya. L'Ouigo també s'estrenarà entre Barcelona i Madrid, però amb cinc viatges diaris en cada sentit i amb parades únicament a Saragossa i Tarragona.

L'operadora francesa va posar a la venda el mes de setembre una promoció de 10.000 bitllets a 1 euro i, a partir del desembre, la venda va començar amb una tarifa base de 9 euros.

ARXIVAT A:
MobilitatAVERenfe
Anar al contingut