Centre de teleassistència de DipSalut, l'organisme de salut pública de la Diputació de Girona (ACN)

Reforma horària: proposen aprofitar el desconfinament per canviar els nostres hàbits

El Consell Assessor per a la Reforma Horària demana que la "nova normalitat" serveixi per racionalitzar els horaris comercials i consolidar pràctiques com el teletreball i la teleassistència

Redacció/ACNActualitzat

Aprofitar l'experiència del confinament per millorar els horaris i canviar la manera d'organitzar-nos socialment i a la feina.

Això és el que proposa el Consell Assessor per a la Reforma Horària, ara que es comença a planificar la desescalada de les mesures contra l'expansió de la Covid-19.

En declaracions a l'Agència Catalana de Notícies, dos responsables d'aquest òrgan, dependent del Departament de la Presidència, han defensat que la "nova normalitat" a què s'ha d'arribar quan acabin les restriccions incorpori algunes de les pràctiques que s'han fet quotidianes durant l'estat d'alarma.

En posen dos exemples: el teletreball i certes mesures de flexibilitat a les empreses, i la teleassistència sanitària.

I també que es converteixi la crisi sanitària en una finestra d'oportunitat per adoptar maneres noves de fer les coses, com ara uns horaris comercials més racionals.

Per això, demanen que el desescalament es faci a poc a poc, per ajudar les empreses a adaptar-se.


Teletreball i flexibilitat

Fabian Mohedano, exdiputat i promotor de la reforma horària, opina que durant el confinament hi ha poca gent que estigui fent teletreball de debò, perquè, per considerar-lo com a tal, s'han de complir unes determinades condicions.

Ara, opina Mohedano, senzillament hi ha moltes persones treballant des de casa, alhora que tenen cura de nens petits o de gent gran.

Una desescalada lenta, hi afegeix, ajudaria les empreses a implantar un teletreball en condicions i també mesures de flexibilitat que facilitessin la conciliació laboral i familiar dels treballadors.

En aquest mateix sentit, també defensa l'adopció d'uns nous horaris comercials, quan les botigues ara tancades puguin tornar a obrir, que facilitin la conciliació i ajudin a millorar la cultura organitzativa del país, per acostar-la a la d'altres països del nostre entorn.

Mohedano defensa que els comerços haurien de tancar entre les 7 i les 8 del vespre i demana que no ho facin més tard, com passa sovint, sobretot, entre juny i setembre, quan alguns obren fins a les 10 de la nit.

"Hi ha d'haver un terme mitjà" entre les 7 del vespre i les 10 de la nit, afirma Mohedano.


Consultes mèdiques a distància

En l'apartat sanitari, Elvira Méndez, presidenta del Consell Assessor i metgessa de professió, reconeix que moltes consultes mèdiques és millor fer-les de manera presencial, però assegura que n'hi ha "moltes d'altres" que es podrien resoldre telemàticament.

 

Centre de teleassistència de DipSalut, l'organisme de salut pública de la Diputació de Girona (ACN) (ACN)


També apunta que la teleassistència també és "ideal" per resoldre tasques administratives sanitàries.

Méndez també pensa que el confinament ha evidenciat que hi havia gent gran que no tenia "prou assistència familiar" i que, de vegades, per mantenir el contacte amb els avis i àvies, n'hi ha prou que "el telèfon soni més sovint".

ARXIVAT A:
Coronavirus Estat d'alarma
Anar al contingut