Les dades del cotxe, ja desballestat, es poden consultar a l'Agència Tributària (Pexels/Mathias Reding)

Reclamen l'impost del CO2 a un Simca 1000 desballestat fa 35 anys

El periodista de l'Ara Toni Vall ha explicat al "Tot es mou" de TV3 que van rebre la carta de l'Agència Tributària a nom del seu pare, que va morir fa 33 anys

RedaccióActualitzat

Fa 35 anys que no existeix el Simca 1000 de color blau que tenia el pare de Toni Vall, però l'Agència Tributària de Catalunya li ha reclamat els 40,99 euros de l'impost sobre les emissions de diòxid de carboni, que va entrar en vigor l'any passat i que aquest any es manté amb les mateixes tarifes.

La carta de l'Agència Tributària va arribar a nom del pare, que va morir el 1989. Després de la sorpresa inicial, el periodista Toni Vall va comprovar a la seu electrònica de l'ATC que es tractava del primer cotxe que va tenir la família. 

Com que la reclamació no es pot fer telemàticament, Vall va optar per demanar cita i fer la reclamació amb l'ajuda d'una funcionària que, a més, li va fer notar que també calia fer-ne una altra per a l'any passat perquè, ara mateix, deuria 81,98 a l'Agència Tributària. 

Els detalls de tot plegat els ha publicat en un article al diari Ara i els ha explicat al programa "Tot es mou" de TV3:


La sospita és que la baixa del vehicle no consta oficialment a la DGT, però llavors sorprèn que no s'hagin reclamat altres impostos com el de circulació o el requeriment de passar l'ITV.

 

ARXIVAT A:
MobilitatCrisi climàtica
Anar al contingut