Una trentena de persones han mort en els últims 30 anys en aquest pas a nivell (Àlex Recolons/ACN)

Punt final a l'històric i perillós pas a nivell de Sant Feliu de Llobregat

La mitjanit de dissabte a diumenge es clausura aquest perillós accés per a vianants, atenent una llarga reivindicació dels veïns

Aquest cap de setmana Adif tanca definitivament el pas a nivell de les vies del tren que travessen Sant Feliu de Llobregat. D'aquesta manera, s'atén una llarga reivindicació dels veïns, que recorden que des dels anys 90 hi ha hagut una trentena de morts a la zona.

A partir d'ara, doncs, ja no s'hi podrà passar a peu, ni s'haurà d'estar pendent del semàfor, ni dels senyals acústics que -tot sigui dit- molts veïns ja no respectaven.

L'alternativa és un pas elevat, on s'han instal·lat dos ascensors per fer-lo accessible a tothom. També es pot optar per un pas subterrani que hi ha a 150 metres.

Els vianants podran passar, a partir d'ara, a través d'un pas elevat

A l'agost ja es va tancar el pas per als vehicles en aquest punt del passeig Comte de Vilardaga amb el carrer Constitució.


Un pas històric amb un passat tràgic

El pas a nivell de Sant Feliu té una història complicada. Situat al bell mig del municipi, fa 40 anys que els veïns reclamen una alternativa.

En aquests anys, hi ha hagut diversos atropellaments. Cada dia hi passen 150 trens, segons explica l'Ajuntament, de les línies R1 i R4. Això implica que el pas està tancat 50 minuts de cada hora durant el dia.

Unes 10.000 persones el travessen diàriament.

La proximitat de les vies i la freqüència dels trens fa que s'hagi convertit en un punt negre de la xarxa ferroviària. En els últims 30 anys hi han mort una trentena de persones.


Celebració ciutadana

Aquest dissabte s'han fet diverses activitats al voltant del pas per "acomiadar" aquest element històric de la ciutat.

Sota el nom "Vine a dir-li 'bye bye' al pas de nivell", l'Ajuntament de la població i representants de les associacions veïnals dels barris propers a les vies han celebrat una fita que, consideren, ha de ser el primer pas cap a la transformació urbanística de Sant Feliu.

La substitució del pas a nivell per un d'elevat és la primera fita d'una transformació total (Adif)

I és que la zona alliberada de les vies, que també comportarà la substitució de l'actual edifici de l'estació, forma part d'un projecte d'integració del ferrocarril en el nucli urbà de la ciutat i de transformació urbanística i ferroviària on hi participen l'Ajuntament i el Ministeri de Transports, a través d'Adif, dins del pla anomenat Transformem Rodalies.

 

ARXIVAT A:
Mobilitat
Anar al contingut