
Andanes plenes i alguns trens saturats en el primer dia de vaga parcial de Renfe
La vaga, convocada per la CGT, es repetirà el 14 i el 30 d'agost, i l'1 de setembre
La primera jornada de vaga parcial a Renfe, convocada per la CGT, i amb la màxima afectació als trens de Rodalies, ha transcorregut amb normalitat en els serveis mínims, però amb les andanes plenes i alguns trens saturats.
Segons Renfe, el seguiment de les aturades ha estat d'un 3%. Per la seva part, la CGT, que infomava al migdia que el seguiment era del 85%, ha considerat "abusius" els serveis mínims, un fet que diuen que no ha permès més participació dels treballadors convocats a la vaga.
Molts usuaris, tant de Rodalies com dels trens AVE i de llarga distància, es queixaven i veien frustrats com els seus trens no circulaven. Hi ha hagut dues franges de vaga, de dotze a quatre de la tarda i de les vuit del vespre fins la mitjanit. Durant la resta del dia han funcionat amb normalitat. El punt on més afectacions hi ha hagut ha estat a l'estació de Sants de Barcelona:
Els serveis mínims han estat del 40% a Rodalies i el 78% als AVE i trens de llarga distància.




Entre els usuaris a l'Estació de Sants de Barcelona, situacions diverses. Un matrimoni pendent del tren de les 12 cap a Lorca han explicat que des de Renfe els han dit que no tindrien "cap problema" per viatjar. En canvi, una noia que volia anar a Salou s'ha queixat de falta d'informació:
"M'he d'esperar dues hores aquí perquè el tren que havia d'agafar no hi és. No hi ha tren. Estan de vaga, no et donen cap solució i fins a la 1, res."
La vaga de Renfe d'aquest dimecres coincideix amb l'arrencada de l'operació de sortida d'agost i és el primer de 4 dies d'aturades per reclamar un augment de les taxes de reposició a la plantilla de l'operadora i el dret a la conciliació familiar i a la promoció interna, així com per frenar l'externalització de serveis.
La resta de jornades de vaga estan convocades, també de 12 a 16h i de 20-24h el 14 i 30 d'agost i l'1 de setembre, dates que també estan marcades per l'inici o el final de les vacances.
Aquest dijous al matí també hi ha vaga de 3 dies de la plantilla d'Alsina Graells. Es queixen de la pèrdua de salaris. Hi haurà afectacions a la Catalunya Central i al Pirineu, i en l'enllaç amb Barcelona.
- ARXIVAT A:
- Mobilitat