
Penguin Random House compra la històrica editorial La Campana
Isabel Martí, cofundadora del segell, hi continuarà vinculada com a assessora editorial
Penguin Random House ha comprat l'editorial La Campana, fundada el 1985 per Josep Maria Espinàs i Isabel Martí. Precisament, Martí continuarà vinculada al segell com a assessora editorial.
L'operació s'ha firmat aquest dimarts per un import que no ha transcendit.
Amb un catàleg de més de 400 títols, la Campana ha publicat quatre dels deu llibres més venuts en l'última dècada en català: són""Wonder", de Raquel J. Palacio; "La noia del tren", de Paula Hawkins; "L'avi de 100 anys que es va escapar per la finestra", de Jonas Jonasson; i "Victus", d'Albert Sánchez Piñol.

Altres èxits de La Campana són "Criatura i companyia", de Carles Capdevila; "Atreveix-te a pensar", de Josep Maria Terricabras, o "El teu nom és Olga", de Josep Maria Espinàs. Aquest escriptor i articulista hi ha publicat més de 30 obres, com els "Viatges a peu".
La compra l'han anunciada Núria Cabutí, CEO de Penguin Random House Grupo Editorial, i la mateixa Isabel Martí, directora de La Campana Llibres.

Martí, que treballarà en col·laboració amb la directora editorial de la divisió en català de Penguin Random House, Núria Tey, ha anunciat que mantindrà la identitat i vocació de La Campana, amb autors catalans i traduccions d'obres de ficció i no-ficció amb tapa dura, a les quals s'afegiran formats de butxaca i digital, així com ebooks i audiollibres:
"Precisament per apostar pel futur. Per poder pujar al carro dels nous mercats que s'obren gràcies a les noves tecnologies i accedir, per exemple, als audiollibres."
Martí ha definit com un "gran pas endavant" l'adquisició.
Per la seva banda, Cabutí ha destacat que confien "incrementar la presència al mercat català" amb la compra del segell, que se sumarà a Rosa dels Vents, també propietat del grup editorial.
- ARXIVAT A:
- Literatura