Netflix i altres plataformes, obligades a oferir un 30% de producció europea

El Parlament Europeu fixa més cinema europeu, més protecció de menors i més control de la publicitat

Actualitzat

Netflix, HBO, Amazon Prime i la resta de plataformes de continguts audiovisuals a la carta, com YouTube (propietat de Google) o Facebook, estaran obligades a oferir un mínim d'un 30% de producció europea a tots els països de la Unió, segons ha aprovat el ple del Parlament Europeu.

Això sí, aquest 30% no ha de ser necessàriament de producció pròpia, pot ser adquirit o encarregat a tercers.

Es tracta d'una mesura per impulsar la diversitat cultural en el sector audiovisual europeu.

En aquest sentit, aquestes plataformes també hauran d'ajudar a finançar la producció audiovisual dels països europeus, una contribució que haurà de ser proporcional als ingressos que aconsegueixen a cada país.

A més, els Estats comunitaris podran incloure una quota nacional, com ja ho està fent Alemanya.

Notícia relacionada: Netflix instal·larà a Madrid el seu primer centre de producció audiovisual a Europa

La votació d'aquest dimarts al Parlament Europeu era la formalitat que faltava per tirar endavant la revisió de la directiva europea de serveis de comunicació audiovisual que ja havien pactat feia setmanes la Comissió i el Consell.

La directiva també s'aplica als canals tradicionals i preveu altres mesures de reforç per protegir els menors i limitar el temps de publicitat a un 20% de l'emissió diària.

Notícia relacionada: S'acaben les fronteres europees per als serveis digitals com Netflix o Spotify​

Protecció de menors


La protecció reforçada dels menors davant la violència i la incitació a l'odi i al terrorisme o la pornografia estarà subjecta a normes estrictes.

Les plataformes hauran de crear un mecanisme transparent, senzill i efectiu per permetre als usuaris marcar el contingut o notificar-ho als administradors.

També s'haurà de garantir la protecció de dades personals dels menors i assegurar que en cap cas els proveïdors les fan servir amb finalitats comercials.

Notícia relacionada: Netflix no podrà competir a Canes si no estrena les pel·lícules als cines​

Límits de la publicitat

La publicitat es limitarà a un 20% del temps d'emissió entre les 6 del matí i les 12 de la nit.

També hi haurà nova normativa sobre publicitat i posicionament de productes en programes infantils. Aquesta tècnica publicitària i la telebotiga estaran prohibides en programes per a nens.

ARXIVAT A:
InternetTecnologiaCinemaMenors
Anar al contingut