
Musk i Trump perden un vot clau a Wisconsin tot i la campanya milionària: "La justícia no té preu"
L'aposta del Partit Demòcrata, la jutgessa Susan Crawford, ocuparà una de les places al Tribunal Suprem estatal
Ni una pluja de milions ni la publicitat massiva per X han pogut decantar a favor dels republicans l'elecció d'una vacant decisiva al Tribunal Suprem de Wisconsin. Aquest dimarts, els electors han escollit la jutgessa Susan Crawford, l'aposta del Partit Demòcrata, tot i la intensa campanya de Trump i Musk pel candidat republicà, Brad Schimel.
A les eleccions de novembre per elegir el president dels Estats Units, Wisconsin va escollir Donald Trump. Aquests comicis judicials han estat interpretats com un referèndum als primers mesos de mandat i a la influència de Musk a la Casa Blanca.
Musk i grups polítics afins van destinar més de 20 milions de dòlars a fer costat a Schimel, un dineral que no els ha servit per guanyar.
Crawford ha celebrat els resultats davant el que considera "un atac sense precedents a la democràcia".
"Els habitants de Wisconsin s'han aixecat i han dit en veu alta que la justícia no té preu: els nostres tribunals no estan a la venda."
Una votació decisiva
Actualment, hi ha quatre jutges progressistes i tres de conservadors, de manera que l'elecció de Crawford ha estat decisiva per mantenir la majoria progressista al Suprem.
El resultat és un revés per a l'home més ric del món, que ha invertit milions de dòlars i ha fet una campanya molt activa a X, la seva xarxa social, per intentar decantar la balança cap al conservador Schimel.
L'elecció ha arribat en un moment clau. El tribunal haurà de decidir sobre alguns drets socials com l'avortament, que Wisconsin autoritza fins a les 20 setmanes de gestació, o drets relacionats amb les persones trans.
- ARXIVAT A:
- EleccionsJudicialXarxes socials Donald Trump