
Multen l'Ajuntament de París per nomenar "massa dones" en càrrecs directius
La norma per la qual s'ha sancionat el consistori parisenc va ser anul·lada l'any passat
"Em complau anunciar que hem estat multats" pel fet "d'haver nomenat massa dones en llocs de direcció". Aquesta és la ironia de l'alcaldessa de París, Anne Hidalgo, per la decisió del Ministeri de la Funció Pública francès de sancionar-la amb 90.000 euros per infringir les normes pel que fa a la paritat de gènere en la seva dotació de personal l'any 2018.
Aquell any, gairebé el 70% dels càrrecs directius de l'Ajuntament de la capital de França estaven en mans de dones: onze, contra els cinc homes designats. Hidalgo ha titllat la decisió ministerial d'"absurda, injusta, irresponsable i perillosa".
Rèplica del govern
La titular de la cartera involucrada en la multa, Amélie de Montchalin, ha contestat l'alcaldessa de París a Twitter recordant que la norma va ser anul·lada l'any 2019, i ha assegurat que vol invertir la suma a promoure l'accés de les dones al servei públic.
.@Anne_Hidalgo, la cause des femmes mérite mieux ! Nous avons abrogé cette disposition absurde dès 2019. Je veux que l'amende payée par Paris pour 2018 finance des actions concrètes de promotion des femmes dans la fonction publique. Je vous invite au ministère pour les évoquer ! https://t.co/QyIYA41mBv
Amélie de Montchalin (@AdeMontchalin) December 15, 2020
A aquest efecte, ha convidat Anne Hidalgo a discutir-ho.
- ARXIVAT A:
- Feminisme