
Mor Antonio Gasset, el sarcàstic presentador del programa "Días de cine"
El periodista i crític de cinema ha mort als 75 anys
"Arriba el moment de la publicitat. Gaudiu del cinema si podeu. Si no, també teniu la música, la literatura o, fins i tot, la història, si no és que voleu ser president del govern." És una de les cèlebres frases del periodista, presentador de televisió i crític de cinema Antonio Gasset.
Conegut per la seva ironia -"Una de les meves principals addiccions és l'humor", deia- i els seus comentaris sarcàstics, Gasset, que va ser director i presentador del programa de Televisió Espanyola "Días de cine", ha mort als 75 anys, com ha confirmat l'Acadèmia de Cinema a través del seu perfil de Twitter.
Fallece Antonio Gasset, periodista, crítico cinematográfico y director y presentador del espacio de TVE Días de cine. La Academia le reconoció con el Premio de Comunicación Alfonso Sánchez en 2011. pic.twitter.com/Fo6uuN5Mhi
Academia de Cine (@Academiadecine) September 29, 2021
Va néixer a Madrid el 1946. Era nebot segon del filòsof José Ortega y Gasset i havia participat en algunes pel·lícules i documentals com a actor, guionista o director.
"Días de cine", programa pel qual va rebre el Premi de l'Acadèmia de Televisió al Millor programa divulgatiu el 2002 i una menció especial dels Premis Ondas el 1997, el va dirigir i presentar des del 1994 fins al 2007. Va ser aquest any quan va abandonar l'empresa per l'ERO de RTVE. Abans havia estat subdirector d'"Informe semanal".
Les seves àcides critiques carregades d'intel·ligent sentit de l'humor van convertir el seu estil en tota una peculiar manera de fer periodisme cinematogràfic. "En els anys que porto fent entradetes, mai he dedicat més de cinc minuts a pensar què diré", assegurava.
De frases sorprenents, en fa un recull Wikipedia:
"S'estrena aquests dies la pel·lícula "L'últim samurai", protagonitzada per l'exmarit de Nicole Kidman, única dada destacable d'aquest actor que es diu Tom Cruise."
"Vèiem el reportatge de "Mar adentro", que ha fet el meu company i amic Alberto Bermejo, l'únic de tot l'equip a qui ha agradat la pel·lícula."
"Durant la pausa publicitària resaré perquè cap dels seus fills s'hagi presentat al càsting d'Operación Triunfo."
"El millor del Festival de Sant Sebastià, la meva acompanyant, encara que, per desgràcia, estigui enamorada d'un altre."
"Passem a una pausa publicitària, que serà tan curta com el sou del presentador."
Més frases de Gasset en aquest tuit de l'arxiu d'RTVE:
Muy tristes con la noticia del fallecimiento de Antonio Gasset, el mítico presentador de @DiasDeCine. Nos queda su ingenio y esas maravillosas entradillas que permanecerán para siempre en nuestro recuerdo 👉 https://t.co/DnSuQ6lOzD #DEP pic.twitter.com/AGRyTgFW58
Archivo RTVE (@ArchivoRTVE) September 29, 2021
Però, malgrat la imatge que donava, darrera de les aparences, s'hi amagava un home més tímid i insegur: "Sento pànic davant de la inseguretat, però em consolo amb això que diuen que en la inseguretat també hi ha saviesa."
A les xarxes, tothom el recorda precisament per la seva saviesa, el seu sentit de l'humor i la seva genialitat.
Un cariñoso abrazo a los familiares y amigos del que fue director de @DiasDeCine, Antonio Gasset.
RTVE Comunicación (@RTVE_Com) September 29, 2021
D.E.P. https://t.co/Cjh6uklD2Q
1. Su programa se llamaba 'Días de cine'. ¿Cuál era la temática y a qué público iba dirigido? Lo explica Gasset, a su manera, personal, intransferible e inimitable. pic.twitter.com/8fQs9nQih5
Gonzalo Altozano (@GonzaloAltozano) January 24, 2021
Nos ha dejado un genio. Descansa en paz Antonio. Te seguiremos viendo "tras la pausa de publicidad".#AntonioGasset pic.twitter.com/9AZ9BQy6m3
Carlos del Amor (@cdelamor_) September 29, 2021
Ha fallecido el gran Antonio Gasset, uno de los profesionales que más han hecho por la divulgación y la cinefilia en España gracias sobre todo a su magnífico programa "Días de cine" #AntonioGasset pic.twitter.com/8sPwGECyxw
FilmAffinity (@Filmaffinity) September 29, 2021
Lamentem la mort del periodista cinematogràfic Antonio Gasset, que ens va convidar a mirar el cinema des d'un punt de vista divertit i sorneguer al programa televisiu @DiasDeCine pic.twitter.com/zFQ6TFeSya
Filmoteca Catalunya (@filmotecacat) September 29, 2021