Miralls intel·ligents i robots que et prenen nota: arriba l'eclosió digital al comerç

Miralls intel·ligents i robots que et prenen nota: l'eclosió digital al comerç

La Fira de Barcelona acull el saló Retail & Brand Experience World Congress (RBEWC), que presenta diferents innovacions tecnològiques per al món del comerç
Redacció Actualitzat
TEMA:
Economia de butxaca

Miralls interactius, robots assistents en vendes o sistemes de reconeixement facial són algunes de les innovacions tecnològiques que s'han presentat a la primera edició del saló Retail & Brand Experience World Congress (RBEWC), que ha obert aquest dimarts les portes a la Fira de Barcelona.

El congrés aborda com les noves tecnologies estan revolucionant la manera com les botigues i marques es connecten amb els seus consumidors.

 

 

Entre les novetats més interessants, destaca un robot humanoide que actua com un venedor més i que informa els clients de les ofertes. També pot fer les funcions d'un cambrer mostrant la carta del dia a través de la pantalla que té integrada i, fins i tot, prendre nota de què menjaran.

 

Demanar el menjar a través d'una app

A l'àmbit de la restauració, també s'ha llançat una aplicació on el client escaneja el codi que té a la taula per demanar el menjar sense necessitat que l'atengui un cambrer i també pot pagar des del mateix dispositiu. Tot seguit, a la cuina arriba un missatge amb l'ordre de l'usuari i la comencen a preparar.

 

 

 

Udon és una cadena de restaurants orientals que ha començat a aplicar aquesta tecnologia. El seu cofundador i conseller delegat, Jordi Pascual, explica que, així, el client gaudeix d'una millor experiència:

"Al personal li traiem feines més mecàniques o administratives i es pot dedicar a donar una millor experiència al client. No és per substituir ningú."

 

Jordi Pascual, cofundador i conseller digital d'Udon

 

Un mirall intel·ligent que demana talles

Una altra de les innovacions destacades és un mirall intel·ligent que, en l'àmbit de la cosmètica, recomana productes en funció del to de pell dels clients i les seves preferències. En l'àmbit de la moda, s'ha presentat un mirall digital que avisa als dependents, gràcies a un rellotge intel·ligent, de canvis de talla i model.

 

 

 

Mango té emprovadors digitals en vuit botigues d'arreu del món i vol instal·lar-ne més. Tot i això, el director de l'àrea client de la companyia, Guillermo Corominas, dona importància al valor humà:

"Al futur, no veiem la botiga plena de tecnologia. Volem seguir considerant la botiga com un lloc on la part experiencial i d'assessorament de l'staff seguirà sent fonamental."

 

Guillermo Corominas, director de l'àrea del client de Mango

 

L'incert futur de la robotització

Sobre les aplicacions en l'àmbit del gran consum, s'estan donant a conèixer etiquetes intel·ligents que apliquen descomptes i canvien de preu de manera autònoma quan detecten que un producte està a punt d'espatllar-se.

La companyia de comerç electrònic Amazon ja ha substituït els dependents per la tecnologia. La multinacional té diverses botigues sense personal als Estats Units.

 

 

A la Universitat de Xangai, a la Xina, hi ha un supermercat sense venedors que funciona de forma autònoma. Es calcula que la robotització farà desaparèixer un de cada cinc llocs de treball a Espanya. I el comerç també en sortirà afectat.

 

 

El director de l'escola de negoci digital ISDI, Dionís Guzmán, explica que el component humà mai serà prescindible:

"Sempre necessitarem cambrers i sempre necessitarem botigues i gent que les atengui. Però les necessitarem, sobretot, en aquells restaurants i botigues on realment estiguem disposats a pagar per l'experiència."

 

Dionís Guzmán, director de l'escola de negoci digital ISDI

 

120 ponències de multinacionals

Més d'un centenar d'empreses participen en la part expositiva del congrés, que comptarà també amb més de 120 ponències en les quals intervindran directius de companyies com Levi's Strauss, Carrefour, Parfois, Value Retail, British Airways o Alibaba.

El saló, que se celebra al recinte firal de Gran Via de l'Hospitalet de Llobregat, dura només dos dies i tancarà les portes aquest dimecres.

ARXIVAT A:
Economia de butxaca Tecnologia
VÍDEOS RELACIONATS
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut