Dia caòtic a Rodalies: riuades d'usuaris per entrar al metro i busos plens

Els trens de Rodalies de l'R4 Nord només circulen fins a Cerdanyola del Vallès, quan estava previst que anessin fins a Fabra i Puig

RedaccióActualitzat

Resignació i queixes entre els usuaris de Rodalies el primer dia feiner després de la greu incidència d'aquest diumenge i que ha afectat de ple enmig de la jornada electoral. 

Un robatori de coure a l'estació de Montcada Bifurcació de Renfe ha estat en un punt clau de la xarxa d'accés a Barcelona i és una zona on no és fàcil accedir. A més, dos incendis en túnels de Barcelona provocats per la sobretensió elèctrica ha agreujat l'afectació, que continua aquest dilluns i que ha deixat Barcelona sense trens. 

Passatgers de l'R1 sortint del tren a Badalona per anar a agafar el metro
Passatgers de l'R1 sortint del tren a Badalona per anar a agafar el metro (3Cat)

Amb el pla de mobilitat alternatiu, els viatgers han de baixar del tren abans d'entrar a la capital catalana per agafar el metro o els ferrocarrils. 

És el cas, per exemple, de Badalona, on una riuada de passatgers de l'R1, la línia del Maresme, han de baixar del tren i anar caminant a l'estació de metro de Badalona-Pompeu Fabra, de la línia 2.

Passatgers de l'R3 agafant bus a Montcada-Ripollet per arribar a Barcelona
Passatgers de l'R3 agafant bus a Montcada-Ripollet per arribar a Barcelona (3Cat)

Els passatgers que venen de la línia R3, la línia que ve de Puigcerdà, han de baixar a Montcada-Ripollet, on poden agafar un bus que els porta fins a l'estació de Sagrera-Meridiana, perquè continuïn el recorregut en metro. A Montcada el servei d'autobusos funciona correctament i no hi ha aglomeracions.

Els trens de l'R4 s'aturen a Cerdanyola, on els usuaris han d'agafar autobusos fins als Ferrocarrils de la Generalitat. Tot i que estava previst que aquest dilluns els trens arribessin fins a Fabra i Puig, finalment no ha estat possible acabar la reparació a temps.

A mig matí finalment han passat un parell de trens en direcció Barcelona, però la freqüència de pas és escassa i imprevisible, per la qual cosa es manté el servei d'autobusos. Segons els tècnics de Renfe, a partir del migdia podrien circulen dos trens per hora fins a Fabra i Puig.

Paper a l'estació de tren de Cerdanyola informant del servei d'autobusos
Paper a l'estació de tren de Cerdanyola informant del servei d'autobusos (3Cat)

En canvi, a l'R4 Sud els trens només podien arribar fins a l'Hospitalet de Llobregat, però alguns arriben fins a Sants. 

Pel que fa als usuaris que viatgen del Maresme cap a Barcelona, s'han reforçat els autobusos exprés per descongestionar els trens i evitar embussos al metro, des de Badalona. Alguns passatgers que han agafat el bus a Mataró s'han queixat que han hagut d'esperar un segon bus perquè el primer anava ple. 

Els busos van plens, però tampoc és una situació fora de l'habitual, segons han apuntat passatgers, ja que cada dia molts fan el trajecte drets. En algunes parades ja no s'aturen perquè no hi poden encabir més passatgers.

Passatgers agafant el bus a Mataró per anar a Barcelona
Passatgers agafant el bus a Mataró per anar a Barcelona (3Cat)

A l'estació de Sants, on passen tots les línies de Rodalies, molts usuaris s'han mostrat enfadats i desorientats perquè anaven amb pressa per anar a treballar i s'han trobat que els redirigeixen cap al metro, una gimcana que els farà arribar tard a la feina.

A les carreteres, en hora punta del matí, a banda de les retencions habituals, han destacat els 9 quilòmetres de cua a la ronda de Dalt fins al nus del Llobregat i els 7 de congestió a l'A-2, des de Sant Joan Despí cap a Barcelona. 

L'any 2024 la xarxa de Rodalies suma 46 robatoris de coure que han comportat incidències significatives. Antonio Carmona ha instat els Mossos d'Esquadra a posar fi a aquest problema: 

"Els treballadors de Renfe i Adif sentim impotència perquè, davant d'un acte vandàlic, no podem donar el servei que volen els nostres ciutadans. La mateixa impotència que senten els ciutadans també la sentim nosaltres. Estem treballant, des d'ahir, per poder donar el millor servei possible, donades les circumstàncies."

Els responsables de Renfe treballen amb la previsió que aquest dimarts la majoria de les línies afectades arribin a Barcelona, però amb els horaris alterats. Totes menys l'R3, que pot trigar més de dos mesos a recuperar completament el servei.

 

ARXIVAT A:
MetroRodalies
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut