Les tres cruïlles que tindran semàfors de Mortadel·lo i Filemó a Barcelona
- TEMA:
- Còmic
L'Ajuntament de Barcelona ja ha fet públic on posarà els 16 semàfors de les figures de Mortadel·lo i Filemó que hi haurà a la ciutat en homenatge al dibuixant Francisco Ibáñez, creador d'aquests personatges i que va morir al juliol.
Els semàfors es repartiran en tres cruïlles de Barcelona, tal com ha avançat Catalunya Informació. Són aquestes:
- Gran Via de les Corts Catalanes amb el carrer Bac de Roda, al barri de Provençals, on va viure l'artista.
- Ronda de Sant Pere amb passeig de Gràcia
- Un dels xamfrans del Mercat de Sant Antoni
Verd per a Mortadel·lo i vermell per a Filemó
El disseny, que facilitarà l'Ajuntament, preveu que a l'òptica verda hi hagi la figura de Mortadel·lo i a la vermella, la de Filemó.
L'Ajuntament de Barcelona ha tret a concurs aquesta setmana el contracte per al subministrament i instal·lació de les 16 unitats de semàfor, que costaran 14.080 euros abans d'impostos, segons apareix al portal de contractació municipal. Els semàfors hauran d'incorporar dispositius per a persones cegues.
La iniciativa està impulsada pel professor navarrès Francisco Javier Ibáñez, que no té cap vincle familiar amb el dibuixant malgrat compartir-hi cognom. Va difondre la proposta a través de les xarxes socials i no va trigar a rebre una allau de suports.
Medalla d'Or al Mèrit Cultural
L'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, lliurarà aquest dimecres a la família la Medalla d'Or al Mèrit Cultural que li va ser concedida al dibuixant Francisco Ibáñez a títol pòstum pel plenari municipal en un acte d'homenatge a la biblioteca Gabriel García Márquez.
Segons ha informat el consistori, a l'acte hi assistiran la seva vídua, Remedios Solera Sánchez, i la seva filla, Núria Ibáñez Solera, així com altres familiars.