La polèmica lona publicitària es va penjar a la plaça Callao de Madrid

Les crítiques fan retirar una polèmica lona publicitària sobre l'augment de pits a Madrid

Clínicas Dorsia presumeix de "canviar el panorama de les platges" aquest estiu amb les seves operacions i una denúncia pública de l'entitat teta & teta l'obliga a rectificar

RedaccióActualitzat

"Un estiu més canviant el panorama de les platges". Aquest és el missatge publicitari que Clínicas Dorsia --una empresa especialitzada en cirurgia estètica-- ha plasmat en una gran lona publicitària al centre de Madrid, juntament amb la imatge d'una model mostrant l'escot.

L'anunci es va penjar fa uns dies a la façana d'un edifici i ha generat molt rebombori a les xarxes. La polèmica ha agafat volada d'ençà que l'entitat sense ànim de lucre teta & teta va començar una campanya pública per exigir-ne la retirada i que, finalment, ha aconseguit.

Aquesta entitat, que lluita per "deixar de sexualitzar el pit, o més aviat, la mirada", ha qualificat de "vergonya" la campanya i ha contraposat el missatge publicitari amb "les platges plenes de tafaners" i amb l'auge dels trastorns de la conducta alimentària.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by teta & teta (@tetayteta)

 

La clínica fa marxa enrere

Arran de la polèmica, el grup de clíniques s'ha compromès a retirar el missatge "de forma immediata". També s'ha disculpat públicament amb tothom que s'hagi pogut sentir ofès i ha assumit que verbalitzar aquest lema "pot haver ferit sensibilitats".

"Advoquem per la bellesa lliure. El nostre propòsit com a companyia és que els nostres pacients es mirin al mirall i estimin el que veuen, que recuperin la confiança en si mateixos i en el seu cos. (...) La medicina i cirurgia estètica no només canvia cossos, canvia vides."

L'entitat que ha liderat la campanya contra l'anunci ha demanat als seus seguidors que denunciïn el cas davant el Ministeri d'Igualtat, l'Ajuntament de Madrid o l'Institut de les Dones. També ha instat a reclamar davant d'Autocontrol, l'associació que regula la comunicació comercial.

Allau de crítiques: "N'estem cansades, de la cosificació"

Altres organitzacions s'han sumat a les crítiques i n'han demanat la retirada. Más Mujeres Creativas, que advoca per aconseguir la igualtat de gènere en la indústria creativa, ha reivindicat el cansament per "la cosificació" de les dones i els missatges que "reforcen estereotips que posen en perill la salut".


Els darrers anys, l'edat mitjana d'accés a les operacions estètiques ha baixat dels 35 als 20 anys. Cada vegada hi ha més joves, sobretot noies, que opten per passar pel quiròfan perquè hi ha alguna part del seu cos que no els agrada.
 

Les intervencions de cirurgia estètica es disparen

Segons un informe publicat per la Societat de Cirurgia Plàstica, Reparadora i Estètica, a Espanya cada any unes 80.000 dones se sotmeten a una intervenció d'augment de pit, el 60% de les quals tenen més de 30 anys. I cada cop són més les que decideixen fer-se una reducció de mames.

El mateix estudi explica que el nombre total d'intervencions de cirurgia estètica a Espanya va arribar a les 204.510 l'any 2021, un augment del 215% respecte d'un estudi anterior que es va fer el 2013. 

El 85% de les cirurgies d'estètica de l'Estat es fan en dones i la resta, un 15%, en homes. 

 

ARXIVAT A:
SalutFeminisme
Anar al contingut