Tarragona

L'AVE de Tarragona a Madrid incrementa la velocitat fins als 300 quilòmetres per hora

El Camp de Tarragona i Madrid són quinze minuts més a prop. Tres anys i mig després de la seva inauguració i resoltes les deficiències del sistema de seguretat i control de la línia, l'AVE Tarragona-Lleida-Madrid ja agafa els 300 quilòmetres per hora, com el de Sevilla. La ministra de Foment ha volgut comprovar les comoditats del desplaçament i ha viatjat en un AVE que ha sortit poc abans de les dues de l'estació del Camp de Tarragona.

Actualitzat

El TGV de Tarragona a Madrid ha incrementat la velocitat per poder cobrir el trajecte a 300 quilòmetres per hora i escurçar el temps de viatge en quinze minuts. Ara durarà dues hores i 38 minuts. Ni el preu del bitllet ni les freqüències variaran, i els horaris tan sols s'hauran d'ajustar uns minuts.

Aquesta "alta velocitat", però, arriba amb tres anys de retard. I és que l'AVE entre Madrid i Lleida primer, i després Tarragona, va néixer tard i lent. Els 300 quilòmetres per hora promesos per l'exministre de Foment, Francisco Álvarez-Cascos, per a mitjans del 2004 no han arribat fins avui. Arribar fins aquí ja ha estat tota una fita si es té en compte que el que havia de ser un dels AVE més ràpids d'Europa no va poder passar en els primers dos anys i mig dels 200 quilòmetres per hora.

El principal problema amb què es troba Foment afectava el sistema Ertms de seguretat, que no funcionava ni en els equips instal·lats a les vies ni en els que hi havia a bord dels trens. Fa un any, després que trens en proves van recórrer més de 400.000 quilòmetres per aquest corredor, es va arribar als 250 quilòmetres per hora. Les previsions de la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, s'anaven complint, i a la tardor, l'AVE fins a Lleida i Tarragona va aconseguir escurçar el trajecte en circular a 280 quilòmetres per hora. Des d'avui, l'AVE fins a Madrid arribarà als 300 quilòmetres per hora, la mateixa velocitat que ha tingut sempre l'AVE entre Madrid i Sevilla. Una velocitat màxima que no augmentarà quan l'AVE entri a Barcelona a finals d'any.

Aquest calendari ara ja no sembla una utopia, almenys pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, que ha assegurat aquest mateix dilluns que "és més creïble que fa uns mesos" el fet que l'AVE funcionarà al desembre amb passatgers fins a l'estació de Sants, després que la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, hagi anunciat aquest dilluns en un una entrevista a TV3 que aquest dimarts començaran les proves de plataforma i circulació de l'AVE fins a Sant Joan Despí.

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut