L'atractiu publicitari dels castells: així s'utilitzen per anunciar galetes, cervesa o mòbils

L'esforç, la solidaritat, l'empoderament de les dones o l'amor al territori són valors del fet casteller que empreses i entitats volen unir a les seves marques

La presentació de la nova samarreta del Barça és l'últim exemple en què podem veure els castells en un anunci publicitari, però n'hi ha hagut molts més casos els últims anys. I encara n'hi haurà més. 

Els castells els hem vist promocionant menjar enllaunat, en anuncis de galetes, de cervesa, de companyies aèries o d'empreses de telefonia mòbil. I és que els del fet casteller són valors que empreses i entitats volen unir a les seves marques.

Els Castellers d'Esplugues es van haver de vestir de "chulapos" madrilenys per gravar un espot publicitari d'una escudella catalana en llauna. Es tractava de fer un castell tan malament com podien i, al final, queien.

Els Castellers d'Esplugues, vestits de "chulapos" per a una marca de menjar enllaunat

Van ser sis hores de rodatge i una desena de caigudes, com recorda un dels protagonistes, Paco Duran.

"Va arribar un moment que vam dir: 'Ja hem fet tota mena de caigudes i ara ja no podem seguir perquè tenim la pinya massacrada'."


Les empreses cerveseres també solen recórrer als castells per fer publicitat. Una de les que sempre hi ha apostat fort és Damm.

Un membre dels Castellers de Vilafranca, Fèlix Miret, va protagonitzar una campanya molt popular d'aquesta cervesera on se'l veia aguantant un pilar i anar passant cap amunt les cerveses que li donava un cambrer. Curiosament, el seu germà David va ser un dels personatges de la campanya "seny" del Banc Sabadell.

Un membre dels Castellers de Vilafranca, Fèlix Miret, en una campanya publicitària de Damm

Els valors castellers atreuen les marques

Per què associar una marca als castells? El director de Comunicació i Relacions Externes de Damm, Fede Segarra, n'apunta alguns motius:

"L'esforç, el treball en equip, la passió, la lleialtat, el territori... aquests són els valors que compartim amb el món casteller."


Però n'hi ha més. Els Minyons de Terrassa han promocionat un anunci de la cadena nord-americana de televisió per cable Lifetime, centrada en valors com l'empoderament de les dones. O també han protagonitzat un espot per a una línia aèria. 

Altres marques com Iberdrola han introduït la imatge d'un castell en un anunci per aguantar un molinet, o l'empresa de telecomunicacions Amena va incloure un castell infinit en un dels seus espots, situat a Barcelona.

Els Minyons de Terrassa, en un anunci per a la cadena de televisió Lifetime

Els castells, un reclam també fora de Catalunya

La Marató de TV3 del 2019 va fer la pinya més grossa del món i també hi ha anuncis que mai s'han vist a Catalunya, com el que va fer la Generalitat per promocionar turísticament el país a Espanya.

A Mèxic, unes galetes molt populars van triar els castells per anunciar-se. El fil conductor era una bonica història d'amor d'un casteller dels Xicots de Vilafranca amb una actriu molt coneguda al país que, com no podia ser d'una altra manera, acabava en caiguda.

 

ARXIVAT A:
Castellers
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut