
L'amnistia i la valoració que en faran les institucions europees centra la campanya del 9J
Esquerra anuncia una ofensiva a les institucions europees per explicar les bondats de l'amnistia
L'endemà de l'aprovació de l'amnistia, Junts parla de victòria de la unitat independentista i reitera que Carles Puigdemont tornarà a Catalunya per la investidura del president, que, segons Toni Comín, hauria de ser el mateix Puigdemont.
Esquerra ha anunciat una ofensiva a les institucions europees per explicar les bondats de l'amnistia i per alertar d'una possible reacció contrària a aplicar-la de la cúpula judicial espanyola.
Des del PSC s'han afanyat a dir que Europa valida i validarà la llei d'amnistia, equiparable, diuen, a altres legislacions comunitàries.
Una de les grans preguntes que ara sorgeix és com entomaran l'amnistia els jutges, i Jaume Asens, en declaracions a "Els matins", s'ha mostrat esperançat que no hi hagi conflicte.

Entre els contraris a l'amnistia, Ciutadans ha qualificat la llei com un acte de corrupció en què el PSOE i els independentistes s'han intercanviat favors polítics.
I des del PP, Elías Bendodo, número 3 del partit, s'ha mostrat convençut que Sánchez podria sacrificar Illa per fer president Puigdemont i evitar incomodar els independentistes.
- ARXIVAT A:
- Eleccions europees 2024