Els Mossos desplegaran 51 controls d'alcohol o drogues la nit de Cap d'Any (Arxiu)
El govern espanyol vol rebaixar la taxa de 0,25 a 0,10 mil·ligrams per litre d'aire aspirat

La reducció de la taxa d'alcoholèmia s'hauria d'aplicar el 2025, segons el director de la DGT

En una entrevista a "Els matins" de TV3, Pere Navarro ha afirmat que la intenció és que la rebaixa entri en vigor el 2025

RedaccióActualitzat

La rebaixa dràstica de la taxa d'alcohol permesa per conduir anunciada pel govern espanyol podria ser una realitat l'any que ve. "No m'atreveixo a donar una data, però tenim clar que és millor fer-ho bé que fer-ho ràpid", ha dit el director de la Direcció General de Trànsit (DGT), Pere Navarro, en una entrevista a "Els matins" de TV3, en què ha afegit que "l'any que ve hauríem de poder-ho aplicar". 

"La taxa actual és del 1990. Amb els anys que portem, no vindrà de dos o tres mesos que implantem la nova taxa", ha afegit Navarro, sobre una reforma que, segons ha explicat, ha de passar encara per un procés de consulta pública, ha de rebre informe de tots els ministeris i ha de passar pel Consell d'Estat.

La proposta del govern espanyol, que té l'objectiu de reduir accidents, planteja passar de la taxa actual de 0,5 grams per litre a la sang a 0,2 i de 0,25 mil·ligrams per litre d'aire aspirat a 0,10 per a tots els conductors. 

"La societat està prou madura per prendre aquesta mesura. Estem estabilitzats des de fa 3 anys amb 1.800 morts", ha dit el director de la DGT.

La proposta, ha subratllat Navarro, surt de la societat civil. "El desembre del 2022, la Unió Europea va publicar un informe per reduir els accidents relacionats amb l'alcohol i recomanava baixar a 0,2 grams/litre de sang, que equival a tolerància zero. Vam veure que els països de referència com Suècia i Noruega tenen aquesta taxa i veiem que els funciona bé". 

La DGT havia plantejat inicialment reduir els llindars a conductors professionals i novells, en la proposta feta pública al juliol per reformar l'article 20 del Reglament General de Circulació.

Pots recuperar l'entrevista sencera aquí:

 

ARXIVAT A:
Trànsit
Anar al contingut