Lleida

La Paeria presenta un estudi que analitza el comerç a Lleida davant l'arribada del TGV

A banda de l'urbanisme, un altre sector que ben segur notarà l'arribada del TGV és el comerç. La Paeria ha encarregat un estudi sobre la realitat comercial de Lleida i els seus clients. Els primers resultats apunten que hi ha un equilibri entre oferta i demanda. A partir d'ara, però, s'hauran d'analitzar a fons les dades d'aquest estudi tenint en compte també els nous reptes que plantejarà l'arribada del TGV.

Actualitzat
L'Ajuntament de Lleida ha donat a conèixer els primers resultats d'un estudi que ha encarregat la Plataforma d'Equipaments Comercials i que té un doble objectiu: analitzar l'estat del comerç a la ciutat i dissenyar posteriorment iniciatives que permetin adequar l'oferta i la demanda, i adaptar-se a les necessitats del mercat. Lleida té la capitalitat comercial en un radi de més de cinquanta quilòmetres a la rodona. Té clients a Tàrrega, Balaguer i Mollerussa. A més, traspassa fronteres i la seva influència arriba fins a Barbastre, les comarques de Tarragona i les de Barcelona. Segons un estudi sobre l'oferta i la demanda, encarregat per la Plataforma d'Equipaments Comercials i la Paeria, aquesta situació predominant del sector del comerç s'aconsegueix gràcies als 2.278 establiments que hi ha a la ciutat. Les primeres conclusions indiquen que Lleida té 350.000 clients potencials, la majoria satisfets amb l'oferta que els dóna la ciutat. L'estudi, que encara no ha acabat, no tan sols reflecteix la realitat de la ciutat; també haurà de definir cap a on ha d'avançar el comerç per aconseguir nous reptes, entre aquests l'arribada del tren de gran velocitat.
Anar al contingut