L'alcalde d'Amposta, Adam Tomàs, el delegat de Carreteres, Miquel Subirats, la presidenta de la Diputació de Tarragona Noemí Llauradó, i l…
L'alcalde d'Amposta, Adam Tomàs, el delegat de Carreteres, Miquel Subirats, la presidenta de la Diputació de Tarragona Noemí Llauradó, i l'alcalde de la Ràpita, Josep Caparró, en la presentació del projecte de la nova carretera de Poble Nou del Delta

La nova carretera de Poble Nou serà de la Diputació abans de final d'any i ja hi ha projecte per ampliar-la

ACN La Ràpita - La Diputació de Tarragona ha presentat el projecte tècnic de la nova carretera T-2021, l'actual camí entre la Ràpita i Poble Nou del Delta. Segons ha avançat la presidenta Noemí Llauradó, el departament de Territori donarà en el pròxims dies el vistiplau al pla zonal de carreteres perquè l'esn provincial l'aprovi definitivament abans de final d'any i la via sigui titularitat seva. En paral·lel i sense esperar aquest tràmit, s'ha preparat el projecte tècnic de l'obra per millorar la carretera. Els alcaldes de la Ràpita i Amposta han agraït l'esforç de l'ens provincial per solucionar els problemes de seguretat de la via i que destini 11 MEUR en la seva ampliació, "una de les obres més importants de la Diputació a l'Ebre dels últims anys".

La via tindrà dos carrils de tres metres i vorals d'un metre des de la Ràpita fins a Poble Nou, i carrils de tres metres i vorals de mig, de Poble Nou a Riu vell. D'aquí al Trabucador la via s'estretirà als cinc metres. En el primer tram també es farà un "itinerari segur" per a ciclistes i vianants de més de 10 quilòmetres que connectarà amb altres espais ciclables, "presents i futurs". Aquest itinerari s'estendrà en un 35% de la nova carretera i tindrà 2,72 quilòmetres.

El diputat delegat de Carreteres, Miquel Subirats, ha avançat també que s'instal·larà fibra òptica a la infraestructura i Adam Tomàs, alcalde d'Amposta ha afegit que permetrà soterrar tota la infraestructura aèria de comunicacions de la via. Finalment, també es milloraran les interseccions amb el port, la musclera o l'IRTA; es construiran dues rotondes, una en l'enllaç de la TV-3408 que va de la Ràpita a Amposta i a la zona del camp de futbol de Poble Nou; i s'ampliaran 13 obres de fàbrica existents, entre elles l'ampliació dels ponts de la Séquia Gran i l'Encanyissada.

Retallant dos anys

Els alcaldes i representants de la Diputació han destacat que la decisió de treballar el projecte executiu, i presentar-lo enguany, mentre es resol el nou pla zonal de carreteres ha permès escurçar dos anys els tràmits per poder posar en marxa l'obra, encara sense calendari. Llauradó ha explicat que va mantenir una conversa aquest dimecres amb la conselleria de Territori i que està previst que en els pròxims dies el Departament faci l'aprovació provisional del pla. "Us puc assegurar que abans de final d'any s'aprovarà definidament per la Diputació", s'ha compromès.

Josep Caparrós ha afegit que amb la cessió de la titularitat, l'any que ve es podran engegar els tràmits per fer l'obra, un fet que no seria possible sense l'avançament de la redacció del projecte tècnic. "Hi ha altres plans zonals que en aquests moments no han executat cap obra perquè es va aprovar fa un any i mig i no s'havia començat a treballar projectes", ha exemplificat Adam Tomàs, alcalde d'Amposta. "És l'obra més important que la Diputació farà a l'Ebre en els últims anys i no podíem permetre'ns no escurçar terminis", ha afirmat.

Per a la presidenta de l'ens comarcal, la presentació del projecte encara que no s'hagi acabat el tràmit del pla zona "és una molt bona notícia" i "compleix amb el compromís" que havien adquirit amb la ciutadania i els dos ajuntaments. "Era molt important avançar encara que no tinguéssim en pla zonal perquè facilita que els tràmits siguin molt més àgils. Va ser una bona iniciativa escoltar els alcaldes i avançar en el projecte de la intervenció que es farà", ha dit Llauradó.

Anar al contingut