Lleida

La línia d'alta velocitat Madrid-Lleida començarà a funcionar amb 12 viatges diaris per sentit

El ministre de Foment, Francisco Álvarez-Cascos, ha donat detalls sobre l'entrada en servei de la línia d'alta velocitat entre Madrid i Lleida. No ha donat una data concreta d'inauguració, però ha dit que d'aquí a poques setmanes començarà a funcionar. També ha parlat de trens, d'horaris, del temps que duraran els trajectes i de la velocitat dels combois, que inicialment no superaran els 185 quilòmetres per hora.

Actualitzat
Dotze combois diaris en cada sentit estrenaran la nova via d'alta velocitat entre Madrid i Lleida, però inicialment només quatre d'aquests viatges els faran TGV. En concret, trens de l'empresa Alsthom, els mateixos que cobreix actualment el trajecte Madrid-Sevilla. Fins i tot ja s'han fixat els horaris. El primer TGV sortirà cada dia de Lleida poc després de les set del matí i arribarà a Madrid a tres quarts de deu. L'últim, sortirà a les nou del vespre i arribarà a la capital de l'Estat a tres quarts de dotze de la nit. Entremig hi haurà dos TGV més. En sentit contrari, amb parada final a Lleida, els horaris de sortides i arribades són pràcticament idèntics. El servei es completa amb vuit Talgos que entre Madrid i Lleida circularan per la via del TGV i un cop a la capital del Segrià faran un canvi d'eixos per continuar fins a Barcelona. Els trens triats ara pel Ministeri de Foment i Renfe prestaran servei en una primera etapa, fins que les empreses Simens i Talgo no tinguin enllestits els 32 TGV que els ha encarregat el govern espanyol. Les adjudicatàries tenen temps fins a principis del 2004 per lliurar la comanda. Francisco Álvarez-Cascos ha admès que els problemes per tenir a punt el sistema de seguretat ERTMS faran que en un primer moment els trens hagin de circularan només a una mitjana de 185 quilòmetres per hora. Una de les incògnites que no ha volgut revelar el ministre de Foment és el preu dels bitllets.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut