La línia d'alta velocitat Madrid-Lleida començarà a funcionar amb 12 viatges diaris per sentit

El ministre de Foment, Francisco Álvarez-Cascos, ha donat detalls sobre l'entrada en servei de la línia d'alta velocitat entre Madrid i Lleida. No ha donat una data concreta d'inauguració, però ha dit que d'aquí a poques setmanes començarà a funcionar. També ha parlat de trens, d'horaris, del temps que duraran els trajectes i de la velocitat dels combois, que inicialment no superaran els 185 quilòmetres per hora.
Actualitzat
Dotze combois diaris en cada sentit estrenaran la nova via d'alta velocitat entre Madrid i Lleida, però inicialment només quatre d'aquests viatges els faran TGV. En concret, trens de l'empresa Alsthom, els mateixos que cobreix actualment el trajecte Madrid-Sevilla. Fins i tot ja s'han fixat els horaris. El primer TGV sortirà cada dia de Lleida poc després de les set del matí i arribarà a Madrid a tres quarts de deu. L'últim, sortirà a les nou del vespre i arribarà a la capital de l'Estat a tres quarts de dotze de la nit. Entremig hi haurà dos TGV més. En sentit contrari, amb parada final a Lleida, els horaris de sortides i arribades són pràcticament idèntics. El servei es completa amb vuit Talgos que entre Madrid i Lleida circularan per la via del TGV i un cop a la capital del Segrià faran un canvi d'eixos per continuar fins a Barcelona. Els trens triats ara pel Ministeri de Foment i Renfe prestaran servei en una primera etapa, fins que les empreses Simens i Talgo no tinguin enllestits els 32 TGV que els ha encarregat el govern espanyol. Les adjudicatàries tenen temps fins a principis del 2004 per lliurar la comanda. Francisco Álvarez-Cascos ha admès que els problemes per tenir a punt el sistema de seguretat ERTMS faran que en un primer moment els trens hagin de circularan només a una mitjana de 185 quilòmetres per hora. Una de les incògnites que no ha volgut revelar el ministre de Foment és el preu dels bitllets.
NOTÍCIES RELACIONADES
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut