L'estació de metro de Cornellà Centre, de l'L5, ha estat tancada per obres durant dos mesos (ACN/Albert Segura)

La línia 5 del metro de Barcelona recupera la normalitat després de dos mesos d'obres

TMB ha invertit 16 milions d'euros a renovar 5 quilòmetres de vies entre Cornellà Centre i Collblanc, millorar l'accessibilitat i incrementar la capacitat de la línia

RedaccióActualitzat

La línia 5 del metro de Barcelona torna a funcionar amb normalitat aquest dilluns, dia 2 de setembre, un cop acabades les obres d'aquest estiu al tram entre les estacions de Cornellà Centre i Collblanc.

Durant una mica més de dos mesos, TMB ha renovat 5 quilòmetres de via amb l'objectiu de reduir les vibracions en aquest tram, ha ampliat andanes a Cornellà Centre per millorar l'accessibilitat de l'estació, i ha instal·lat una agulla del tipus bretelle en aquesta mateixa parada per incrementar la capacitat de transport de la línia, per on circularà un tren més d'ara endavant.

Un operari treballant aquest estiu en l'ampliació de les andanes de Cornellà Centre (ACN/Albert Segura)

També s'ha modificat part de la catenària i s'han renovat dos pous de ventilació de túnel.


Les obres de l'L5 han costat 16 milions

Les obres van començar el 25 de juny, i han tingut un cost de 16 milions d'euros. Amb la reobertura del tram afectat de la línia blava, queden normalitzades totes les línies on s'han fet obres aquest estiu: L2, L4 i L10 Nord, a més de la mateixa L5.

Laia Bonet, primera tinenta d'alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona, ha agraït a la ciutadania la comprensió per les inconveniències que han suposat els talls d'aquest estiu, i "que han obligat a modificar les rutines de desplaçament" de milers d'usuaris i usuàries.

La regidora ha assenyalat també que els talls es fan en aquesta època de l'any perquè és quan "baixa la mobilitat laboral i escolar".

ARXIVAT A:
MobilitatTransport públicMetroAjuntament de Barcelona
Anar al contingut