
La justícia belga torna a ajornar la decisió sobre l'extradició de Puigdemont i Comín
El jutge està a l'espera que el Parlament Europeu decideixi sobre la seva immunitat
El jutge belga que porta les euroordres de Puigdemont, Comín i Puig ha decidit mantenir la suspensió de les de Puigdemont i Comín, perquè ara tenen reconeguda la immunitat com a eurodiputats, i continuar endavant amb la de Puig, que no en té.
L'exconseller de Cultura, doncs, haurà de tornar-se a presentar, ja en solitari, davant del jutge el dia 24.
Els advocats de la defensa dels polítics independentistes van intentar que el jutge rebutgés les euroordres al·legant que en el moment que es van dictar, i en virtut de la doctrina Junqueras del TJUE, Puigdemont i Comín ja tenien la immunitat i, per tant, es van fer de manera incorrecta.

Només suspeses, no rebutjades
El jutge, però, no ha volgut entrar a valorar aquesta qüestió i només diu que deixa en suspens "sine die" la decisió sobre les euroordres de Puigdemont i Comín, a l'espera que el Parlament Europeu decideixi sobre la seva immunitat.
Caldrà esperar que acabi el procés del suplicatori que ha demanat el Tribunal Suprem a l'Eurocambra, i que tot just ha començat a fer els primers passos. Si finalment el Parlament els retirés la immunitat, llavors el jutge podria continuar endavant amb les euroordres, però si no ho fa, llavors el jutge podria decidir aturar el procés.
En qualsevol cas, doncs, caldrà esperar el suplicatori i el Parlament Europeu pot trigar encara uns quants mesos a prendre la decisió.
Procés revifat per la sentència Junqueras
La primera suspensió la va decretar el jutge belga a principis d'any després que la sentència del TJUE sobre la immunitat d'Oriol Junqueras propiciés que Puigdemont i Comín aconseguissin prendre possessió dels seus escons com a eurodiputats.
Aquest procés ja s'havia ajornat 15 dies abans, en ple desembre, precisament per esperar la decisió del TJUE sobre Junqueras, que finalment li va donar la raó.
