Una model desfila amb la bossa en la presentació de la col·lecció d'hivern 2022
Una model desfila amb la bossa en la presentació de la col·lecció d'hivern 2022 (Balenciaga)

La "bossa d'escombraries" de Balenciaga que costa gairebé 2.000 dòlars

La bossa es va presentar al març en la desfilada de la col·lecció d'hivern del 2022 de la firma, però encara no havia sortit a la venda

Núria Balaguer IbeasActualitzat

Sembla una bossa d'escombraries, però està feta de pell i la signa la firma de luxe Balenciaga. Batejada per la mateixa marca com "Trash pouch" (bossa d'escombraries) no se n'amaguen del fet que les quotidianes bosses de plàstic per a la brossa els han servit d'inspiració.

La bossa acaba d'arribar a les botigues i està disponible en quatre colors a un preu de 1.790 dòlars. La firma la va presentar a la desfilada de la seva col·lecció d'hivern del 2022, en un xou on els models desfilaven enmig d'una tempesta de neu. El dissenyador Demna Gvasalia, responsable de la col·lecció, va explicar a la revista de moda Women's Wear Daily que "no podia perdre l'oportunitat de dissenyar la bossa d'escombraries més cara del món" i va afegir: "A qui no li encanta un escàndol en el món de la moda?"

Més enllà de la provocació, segons el dissenyador, la idea dels models desfilant amb aquesta bossa era representar la imatge dels refugiats quan abandonen la seva llar, ja que molts ho fan amb les seves pertinences dins una bossa d'escombraries. Precisament la família de Gvasalia va haver de fugir de la guerra a Geòrgia el 1993.

Segurament és la bossa d'escombraries més cara del món, però la idea de crear una bossa de mà inspirada en les que llancem cada dia als contenidors no és nova. El 2017, la marca madrilenya Biis ja va presentar una bossa gairebé idèntica. Estava disponible en tres mides i la més gran costava 220 euros.

Amb la posada a la venda de la bossa de Balenciaga, les xarxes s'han omplert de comentaris sobre el tema i, curiosament, molts il·lustren les publicacions amb les imatges de la bossa de Biis, i no pas amb la de la firma francesa.

 

Convertir objectes quotidians en articles de luxe

No és el primer cop que la marca francesa crea una bossa de luxe a partir d'un objecte diari que destaca, precisament, pel seu baix cost. La més sonada va ser una bossa que Balenciaga va presentar a París el 2016, amb les mateixes característiques que la famosa bossa blava d'Ikea. De la mateixa mida, color, amb les nanses col·locades exactament igual, només en canviava el material --la de Balenciaga era de pell-- i, evidentment, el preu.

Acostumats al fet que les marques de baix cost copiïn les firmes de luxe, va sorprendre l'intercanvi de papers. Sobretot després que Ikea aprofités el rebombori per respondre a Balenciaga, tal com ho faria una marca de luxe, i amb molt sentit de l'humor: explicant els passos a seguir per identificar quina bossa era l'autèntica.

 

 

ARXIVAT A:
Moda
Anar al contingut